• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering (ni som fått eran ansökan under handläggning nyligen)

emili85

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Tja alla! Nu är det strax min tur att få ärendet att börja handläggas. Ansökte den 7december, och dom började arbeta med 2dec ansökningar i måndags!

Jag undrar om det finns någon här som nyligen fått samtal från KF? Fick ni sms dagen innan, eller samma dag? När ansökte ni om skuldsanering?

Hur lång tid tog ditt samtal?

Hur snabbt fick du veta om avslag/inledande?

Om du fick inledande, hur snabbt efter kom tillfällig betalplan?

Ni med löneutmätning, hur snart upphörde den?

Hit me up! Så nervös just nu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Processen är nog densamma som i de andra trådarna med motsvarande ämne.
Löneutmätning upphävs tämligen omgående efter inledande, senast dagen efter.
 

emili85

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Processen är nog densamma som i de andra trådarna med motsvarande ämne.
Löneutmätning upphävs tämligen omgående efter inledande, senast dagen efter.
Okej, det går så snabbt alltså. Låter fint. Vet du hur det ser ut när man har ett lån med en medlåntagare? Jag har nämligen ett gammalt lån med min kära mor, som hon oftast betalar in åt mig då hon anser att jag behöver pengarna då jag har fyra barn. Jag vet att hon kommer bli stående ensam på lånet. Jag har inte berättat att jag ansökt om skuldsanering än, om jag skulle få inledande, hur många dagar tar det tills hon blir informerad, med tanke på lånet? Jag vill berätta det själv men jag vill helst vänta tills jag vet om jag får avslag eller inledande först.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Okej, det går så snabbt alltså. Låter fint. Vet du hur det ser ut när man har ett lån med en medlåntagare? Jag har nämligen ett gammalt lån med min kära mor, som hon oftast betalar in åt mig då hon anser att jag behöver pengarna då jag har fyra barn. Jag vet att hon kommer bli stående ensam på lånet. Jag har inte berättat att jag ansökt om skuldsanering än, om jag skulle få inledande, hur många dagar tar det tills hon blir informerad, med tanke på lånet? Jag vill berätta det själv men jag vill helst vänta tills jag vet om jag får avslag eller inledande först.

Jag är inte säker, men absolut senast vid förslag till skuldsanering, ev redan vid inledandet, tror inledandet skickas ut till kända borgenärer, och hon blir ju borgenär.
 

emili85

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Jag är inte säker, men absolut senast vid förslag till skuldsanering, ev redan vid inledandet, tror inledandet skickas ut till kända borgenärer, och hon blir ju borgenär.
Men tror du skusan skickar till henne? Jag tänkte att det var "företaget/banken" jag har lån hos som får informationen, som i sin tur hör av sig till mor att hon kommer få stå ensam på lånet, men jag vet inte.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Men tror du skusan skickar till henne? Jag tänkte att det var "företaget/banken" jag har lån hos som får informationen, som i sin tur hör av sig till mor att hon kommer få stå ensam på lånet, men jag vet inte.

Om du anmäler in fordran rätt så tror jag inte. Jag vet, hon måste delges förslaget om skuldsanering eftersom hon påverkas av det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp