- Meddelanden
- 552
- Mottagna reaktioner
- 505
- Poäng
- 567
Du ska inte göra en ekonomisk redovisning till dejten för gudsskull !! Lämna inte ut dej så tidigt med sånt känsligt förrän du känner personen . Det är helt ovidkommande och inget du ska berätta tidigt . Inte heller speciellt attraktivt att öppna upp sig helt med känsliga saker och det är inte heller oärligt . Dejten är inte kfm där du ska utredas. Gå på dejten och ha trevligt bara .Då börjar man dejtingen genom att vara oärlig. Jag gillar inte det. Man skulle väl kunna säga det efter första fikat? eller träffa någon som sagt som redan har skuldsanering.
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Håller med till 100%Du ska inte göra en ekonomisk redovisning till dejten för gudsskull !! Lämna inte ut dej så tidigt med sånt känsligt förrän du känner personen . Det är helt ovidkommande och inget du ska berätta tidigt . Inte heller speciellt attraktivt att öppna upp sig helt med känsliga saker och det är inte heller oärligt . Dejten är inte kfm där du ska utredas. Gå på dejten och ha trevligt bara .
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
100%Ellerhur! Jag är expert på att veta vad kvinnor vill ha. Har bara haft otur hittills...
- Meddelanden
- 423
- Mottagna reaktioner
- 324
- Poäng
- 477
Det är så man ska göra.Jag träffade en underbar kvinna under inledande detta året och berättade allt om lån, tidigare liv osv, att jag sökte skuldsanering, sanering blev godkänd och vi är fortfarande tillsammans
Ärlighet vara alltid längst.V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 470
- Mottagna reaktioner
- 1 735
- Poäng
- 1 207
Det är bara oärligt om man faktiskt ljuger om det.
Att börja prata ekonomi på första/andra dejten känns inte rimligt i min värld.
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Exakt min tanke.Det är bara oärligt om man faktiskt ljuger om det.
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Ja nästan bara genom apphar det varit via deting appar, som du har träffat dessa?
- Meddelanden
- 28
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 27
Hur sa du det?Ja nästan bara genom app
Träffar man någon under en längre period tror jag det blir svårt att ducka alla frågor som rör ekonomi. Alla väljer själv om och när man berättar om sitt läge men av erfarenhet så kan det vara bra att inte börja med att mörka sanningen, i alla fall om man ska ha ett liv tillsammans där den ena kanske vill göra något lite mer spännande än en cykeltur eller att plocka svamp i skogen (och sälja den sen :-D). Då trasslar man in sig i lögner. Sen tycker säkert några att man kan säga ”min privatekonomi har du inte att göra med”. skulle själv känna att det är en större red flag än att tala om hur läget är
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Olika varje gång skulle jag nog säga men på ngt sätt kommer man ju in på förflutet, framtid, ekonomi eller liknade så berättar lite snabbt bara då, sen har dem fått fråga på vad dem vill runt detHur sa du det?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.