Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering och utmätning vad gäller?

Jag har skuldsanering och betalar 9629 kronor i månaden. Är inne på mitt andra år med skuldsanering.

Nu fick min fru utmätning och då utmäter dom 10894 kronor.
Hur ska vi ens överleva detta är nu min fråga? Efter hyran och avgift för förskola och fritids är betald har vi tillsammans 8387 kronor.
Våra andra utgifter? Typ försäkring på lägenheten som vi bor i? Barnförsäkringen.
Vi har ett barn med funktionsnedsättning och specialkost som kostar extra.
Och vi har ett barn till utöver det.

Är det vi som är helt ute och cyklar eller är 8387 kronor rimligt till alla levnadskostnader för två vuxna och två barn?

Tar det ena verkligen inte hänsyn till det andra?

Jag har skuldsanering och betalar 9629 kronor i månaden. Är inne på mitt andra år med skuldsanering.

Hur ska vi ens överleva detta är nu min fråga? Efter hyran och avgift för förskola och fritids är betald har vi tillsammans 8387 kronor.
Våra andra utgifter? Typ försäkring på lägenheten som vi bor i? Barnförsäkringen.

Är det vi som är helt ute och cyklar eller är 8387 kronor rimligt till alla levnadskostnader för två vuxna och två barn?

Problemet är ju att det räknas med att den andra har full lön så nej dem tar inte hänsyn till det så är inte mkt ni kan göra mer än att kämpa på om ni inte kan lösa så hon blir av med löneutmätningen

Så som du lägger upp det nej.
Men, det beror ju på vad dem 8387:- ska täcka? Har ni redan räknat av för boende, el, försäkringar osv så kan det vara korrekt.

Du kan ju testa köra kfm egna kalkyl så får du se vad ert gemensamma förbehållsbelopp beräknas vara. Eventuellt så får din skuldsanering omprövas eller löneutmätningen.

Det stämmer nog vi lever med så efter hyran och blir inte mer tyvärr. Man får verkligen kolla över vad man har för utgifter mm.

Så som du lägger upp det nej.
Men, det beror ju på vad dem 8387:- ska täcka? Har ni redan räknat av för boende, el, försäkringar osv så kan det vara korrekt.

Du kan ju testa köra kfm egna kalkyl så får du se vad ert gemensamma förbehållsbelopp beräknas vara. Eventuellt så får din skuldsanering omprövas eller löneutmätningen.
Spelar ingen roll om dem ompröva det kommer ändå räknas på att partnern får 100% lön. Så hjälper inte om det inte då är andra saker som ändrats som inte är relaterade till nya löneutmätning

Är några siffror i beräkningen felaktiga?

Kostnad för hemförsäkring och barnförsäkring är sånt man får ta ur från sitt förbehållsbelopp, inget som man får behålla pengar för särskilt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp