• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, påbörjad handläggningen

jocke

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
7 Mars 2012
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Så jag trodde så stort tack för ditt svar är ju logiskt men blev ändå lite orolig:)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jocke

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
7 Mars 2012
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Har du skuldsanering? Hur långt tid tog det för dig iså falla att få beslutet?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Har du skuldsanering? Hur långt tid tog det för dig iså falla att få beslutet?
Ja, jag har skuldsanering. Jag skickade in min ansökan i början av januari-17 och fick besked om inledande i april-17. En av mina långivare accepterade inte detta så det tog ett varv bland KF:s jurister men i oktober-17 fick jag besked om att min skuldsanering hade blivit beviljad.
 

jocke

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
7 Mars 2012
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Oj så en sa nej så tog det så lång tid innan det blev klart. Vad hände under det halvåret då? Betalde du i alla fall den summan som blev beslutad eller vad händer under tiden? Hur såg dina förutsättningar ut? Har du det bättre med allt nu efter skuldsaneringen har börjat och du kan se framåt? 5 år eller?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Oj så en sa nej så tog det så lång tid innan det blev klart. Vad hände under det halvåret då? Betalde du i alla fall den summan som blev beslutad eller vad händer under tiden? Hur såg dina förutsättningar ut? Har du det bättre med allt nu efter skuldsaneringen har börjat och du kan se framåt? 5 år eller?
Jag fortsatte att betala min skuldsanering varje månad, det var som att inledandeperioden blev längre bara.
Anledningen till att det tog tid var bl a att det var sommar tror jag.
Jag har fyra år kvar och börjar se ett ljus tunneln och jag har det helt ok ekonomiskt. Jag har ändrat mycket i mitt beteende avseende pengar. Hade inget missbruk utan det var konsumtion i mitt fall.
 
Senast ändrad:

jocke

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
7 Mars 2012
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Hur mycket betala du varje månad och var har du i lön sambo? barn?
 

jocke

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
7 Mars 2012
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Kronofogden kommer ju ta 11000 nu i utmätning av min lön och dom kör väl samma uträkning som en skuldsanering kan jag ju tänka mig. Men som sagt mina förhållande jag ju ändrats eftersom sambo och mamma till barnen har ju lämnat mig så nu blir ju hela hyran och räkningar på mig istället så det blir en del skillnad på belopp kan jag tänka mig för annars har jag ju inte en chans att klara mig. Men vad händer om dom kommer fram till att vi kan bara dra 2000 i månaden då är du ju risk att alla fodringsägare säger nej vad händer då?
 

jocke

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
7 Mars 2012
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Lize fick du skuldsanering eller inte fått besked än?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Kronofogden kommer ju ta 11000 nu i utmätning av min lön och dom kör väl samma uträkning som en skuldsanering kan jag ju tänka mig. Men som sagt mina förhållande jag ju ändrats eftersom sambo och mamma till barnen har ju lämnat mig så nu blir ju hela hyran och räkningar på mig istället så det blir en del skillnad på belopp kan jag tänka mig för annars har jag ju inte en chans att klara mig. Men vad händer om dom kommer fram till att vi kan bara dra 2000 i månaden då är du ju risk att alla fodringsägare säger nej vad händer då?
Jag vet tyvärr inte. Dock finns det ju människor som inte kan betala en krona i skuldsanering då de redan lever på existensminimum.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp