- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Det är inte kronofogden som själva tar det beslutet. Dina borgenärer fick brev om att du är försenad efter andra missade betalningen. Där får dom nog information om vilka alternativ dom har.Jag ligger efter med 2.5 mån på min skuldsanering. Har som mål att betala in extra utöver betalplanen. Kan kronofogden upphäva min skuldsanering nu?
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Hoppas det löser sig för dig.Fick till svar att det är 3 månader på rad. Sen att det var viktigt att höra av sig till dom vilket jag gjorde om man hamnat efter. Hade dock oturen att en borgenär begärt omprövning.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Hoppas det löser sig ! Sa dom vilket bolag det var ? Har du varit 3 mån sen i rad ?Fick till svar att det är 3 månader på rad. Sen att det var viktigt att höra av sig till dom vilket jag gjorde om man hamnat efter. Hade dock oturen att en borgenär begärt omprövning.
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Intrum. Ligger efter 2.5. Men hon på Kronofogden sa att betalar jag enligt plan samt lite extra varje mån. Så ska det inte finnas anledning att häva min skuldsanering. Man blir så trött när dom säger så olika på hemsidan än i telefonen. Tack hoppas jag med..Man får sån ångest.
- Meddelanden
- 2 508
- Mottagna reaktioner
- 1 656
- Poäng
- 1 177
Tror inte KFM upphäver utan det är i så fall på borgenärers omprövningar (om dom skickat en sådan mot dej) KFM göra det. Men jag tror inte att just upphävande av sanering är det första de gör faktiskt. Det ska nog mkt till innan man upphäver en sanering.Jag ligger efter med 2.5 mån på min skuldsanering. Har som mål att betala in extra utöver betalplanen. Kan kronofogden upphäva min skuldsanering nu?
En påminnelse brukar dyka upp efter ett par, tre veckor.
Ja betala in allt du kan varje gång till du är i kapp så visar du ju att du försöker göra rätt för dej.
I detta dokument jag hänvisar till finns mkt matnyttigt att läsa:
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
När hade Intrum skickat in om omprövningen?! Nu precis eller ?!Intrum. Ligger efter 2.5. Men hon på Kronofogden sa att betalar jag enligt plan samt lite extra varje mån. Så ska det inte finnas anledning att häva min skuldsanering. Man blir så trött när dom säger så olika på hemsidan än i telefonen. Tack hoppas jag med..Man får sån ångest.
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Okej enligt kronofogden har en borgenär skickat in men minns inte om det var omprövning eller upphävning dom begärde. Ja jag tänkte betala in lite extra varje månad. Sen i juni använda den betalningsfria månaden till att betala in.Tror inte KFM upphäver utan det är i så fall på borgenärers omprövningar (om dom skickat en sådan mot dej) KFM göra det. Men jag tror inte att just upphävande av sanering är det första de gör faktiskt. Det ska nog mkt till innan man upphäver en sanering.
En påminnelse brukar dyka upp efter ett par, tre veckor.
Ja betala in allt du kan varje gång till du är i kapp så visar du ju att du försöker göra rätt för dej.
I detta dokument jag hänvisar till finns mkt matnyttigt att läsa:
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
I februariNär hade Intrum skickat in om omprövningen?! Nu precis eller ?!
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Försök nu verkligen betala ikapp så fort du bara kan ! För troligtvis ringer dom slutet på maj /början juni !I februari
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Ja jag tänker göra allt i min makt att betala ikapp. Sen sa hon jag prata med på Kronofogden att om det skulle vara cirka 1 månadsbetalning kvar som släpar så kommer dom ju se att jag ändå gjort allt för försöka betala ikapp
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Men det kan ju inte ha haft med att du inte har betalt för borgenärerna får bara utskick om det en gång per kvartal och utskick skedde nu i mars gällande de gäldenärer som inte har betalt…I februari
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Okej.Måste ringa och kolla igen. Vad kan det då vara?Men det kan ju inte ha haft med att du inte har betalt för borgenärerna får bara utskick om det en gång per kvartal och utskick skedde nu i mars gällande de gäldenärer som inte har betalt…
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Jag vet inte… har du haft för hög inkomst tidigare år? Hur länge har du haft din skuldsaneringOkej.Måste ringa och kolla igen. Vad kan det då vara?
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Jag har haft skuldsanering sen dec 22. Jag tjänade 50 tusen extra men det gick direkt till skuldsanering.Sen har jag inte tjänat mer än det jag uppgav i ansökan om skuldsaneringJag vet inte… har du haft för hög inkomst tidigare år? Hur länge har du haft din skuldsanering
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Kanske ta lite tid för dom att skicka in omprövningen ? Kanske var från förra brevet dom fick om missad betalning ? Från december va ?Men det kan ju inte ha haft med att du inte har betalt för borgenärerna får bara utskick om det en gång per kvartal och utskick skedde nu i mars gällande de gäldenärer som inte har betalt…
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Hur kan du betalat dom 50k extra ? För man betalar ju bara enligt planJag har haft skuldsanering sen dec 22. Jag tjänade 50 tusen extra men det gick direkt till skuldsanering.Sen har jag inte tjänat mer än det jag uppgav i ansökan om skuldsanering
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
För jag hade jobbat extra och lagt undan dom. Och då skulle dom pengarna in i betalplanenHur kan du betalat dom 50k extra ? För man betalar ju bara enligt plan
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Ok ok det var under inledande då ! Ringde du dom igen ?För jag hade jobbat extra och lagt undan dom. Och då skulle dom pengarna in i betalplanen
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Ja precis under inledande. Ja det gjorde jag.Ok ok det var under inledande då ! Ringde du dom igen ?
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Vad sa dom ? Var det för du varit sen med betalning ? Eller var det nått annat ?Ja precis under inledande. Ja det gjorde jag.
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Nej för man inte fick tjäna extra iaf inte så mycket. Vilket jag förstårVad sa dom ? Var det för du varit sen med betalning ? Eller var det nått annat ?
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Så dom har begärt omprövning för du tjänat extra ?Nej för man inte fick tjäna extra iaf inte så mycket. Vilket jag förstår
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Är ju det jag inte vet. Ska ringa in imorgon och frågaSå dom har begärt omprövning för du tjänat extra ?
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Om jag får gissa så tror jag att det är dom missade betalningarna . Läst innan att intrum och PRA brukar ompröva just för detta ! Håller tummarna för dig !Är ju det jag inte vet. Ska ringa in imorgon och fråga
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Okej. Ja jag ska hålla betalplanen sen betala in så mycket extra jag kan..och hoppas på det bästa. Usch man önskar dessa år går snabbtOm jag får gissa så tror jag att det är dom missade betalningarna . Läst innan att intrum och PRA brukar ompröva just för detta ! Håller tummarna för dig !
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Betalar du mycket varje månad ?Okej. Ja jag ska hålla betalplanen sen betala in så mycket extra jag kan..och hoppas på det bästa. Usch man önskar dessa år går snabbt
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Ja i 2.5 månad då blir det juHur länge har du varit sen med betalningarna? Om du ligger 2,5 månad efter nu?
- Meddelanden
- 1 583
- Mottagna reaktioner
- 540
- Poäng
- 627
Ja i 2.5 månad då blir det ju
Menade om du inte betalt nåt dom sista månaderna eller om det släppat tidigare, tex att du halkade efter i september-23 men sista månaderna betalt enligt planen eller om du inte betalt alls i tex januari och februari?
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Det var för dom missade betalningarna. Fick mail av kfm.Om jag får gissa så tror jag att det är dom missade betalningarna . Läst innan att intrum och PRA brukar ompröva just för detta ! Håller tummarna för dig !
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Märkligt att dom (Intrum) hade fått vetskap om att du släpade med betalningen redan i februari dock…Det var för dom missade betalningarna. Fick mail av kfm.
Vad betalar du per månad?!
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Ja jag förstår ingenting. Betalar 7000kr i månadenMärkligt att dom (Intrum) hade fått vetskap om att du släpade med betalningen redan i februari dock…
Vad betalar du per månad?!
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Får man fråga hur det kommer sig att du ligger så långt efter?
Ja jag tänker lägga till så mycket jag bara kan. Åtminstone få bort 1.5 mån av dom där 2.5mån jag ligger efter med. För tror inte jag kommer fixa att betala av mer rent ekonomisktFörsök nu betala ikapp ! Så du får behålla den !
- Meddelanden
- 1 583
- Mottagna reaktioner
- 540
- Poäng
- 627
Vad var det som gjorde att du inte kunde betala ikapp halva november i december när det är betalfritt?
Nåt som hänt eftersom du kommit efter då och även januari och februari?
Förstår att saker kan hända och det är lång tid för omprövning men skulle aldrig riskera en skuldsanering om jag väl fått en.
Då har du ju legat efter sen november och då är det ju inte konstigt att borgenärerna reagerar.
Förstår att saker kan hända och det är lång tid för omprövning men skulle aldrig riskera en skuldsanering om jag väl fått en.
Då har du ju legat efter sen november och då är det ju inte konstigt att borgenärerna reagerar.
- Meddelanden
- 133
- Mottagna reaktioner
- 42
- Poäng
- 157
Låg efter med två månads betalningar, betalade en faktura nyss, ligger fortfarande bak med en faktura. Kontaktade kronofogden om detta men fick bara allmän info vad kan hända om jag inte betalar ikapp snarast. Som jag fattar meddelar kronofogden 4x per år alla borgenär om man betalar eller inte. Nu har de gjort det i mitten av mars har jag läst nånstans. Då har de tydligen fått info att jag ligger efter med en faktura. Hoppas jag hinner att betala ikapp snart och ingen ska begära omprövning. Jag själv har gjort omprövning i januari men inte fått svar ännu.
- Meddelanden
- 102
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Vad var det som gjorde att du inte kunde betala ikapp halva november i december när det är betalfritt?
Då har du ju legat efter sen november och då är det ju
Okej betalade du in 2 inbetalningar denna månad eller bara 1?Låg efter med två månads betalningar, betalade en faktura nyss, ligger fortfarande bak med en faktura. Kontaktade kronofogden om detta men fick bara allmän info vad kan hända om jag inte betalar ikapp snarast. Som jag fattar meddelar kronofogden 4x per år alla borgenär om man betalar eller inte. Nu har de gjort det i mitten av mars har jag läst nånstans. Då har de tydligen fått info att jag ligger efter med en faktura. Hoppas jag hinner att betala ikapp snart och ingen ska begära omprövning. Jag själv har gjort omprövning i januari men inte fått svar ännu.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.