• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, väntar nu på beslut...

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
98
Poäng
257
Ang detta med skola.

Jag bor i en mycket mindre håla än TS.
Här ställs både tåg och bussar in lite pö om pö. Det är för mycket snö, för halt, tekniska fel osv.

Ena barnet pendlar ca 3h om dagen för att ta sig till och från skolan.
Då lär åka över en annan stad för att ta sig till sin skola.

Skolan har otroligt stor förståelse för att det finns barn som pendlar. Att bussar/tåg ställs in.
Har aldrig kört dem pga av det.. mycket kan Skolan köra online idag.

Någon gång har jag hämtat när jag ändå varit i närheten.
Men oftast löser de sig ändå.

Är vädret dessutom så dåligt att bussar/tåg ställs in. Kanske inte heller jag ska ut i trafiken.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Brainstorming

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
24 April 2023
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Absolut det gör det men jag säger igen att använda sig av lokal trafik fungerar inte här inte ens skolbussar fungerar till barnen på vintrarna inställda osv.
Min bil är årsmodell 2000 (24år), funkar kanon att åka till jobb samt köra barn till skolan/aktiviteter.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Jag fick precis samtal från min handläggare om skuldsanering som jag ansökte i december. Förra året när jag ansökte fick jag inledande och sedan nej. För se hur de blir nu. Jag pratade nästa 1 timme med handläggare och hon var jättetrevlig.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 859
Mottagna reaktioner
7 227
Poäng
4 807
Jag fick precis samtal från min handläggare om skuldsanering som jag ansökte i december. Förra året när jag ansökte fick jag inledande och sedan nej. För se hur de blir nu. Jag pratade nästa 1 timme med handläggare och hon var jättetrevlig.
Håller tummarna!
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
892
Mottagna reaktioner
342
Poäng
497
Där ser man.

Trodde va kört om siffrorna ser så pass bra ut.

Av 1,3 miljoner så är nästan hälften bara räntor. Tror det var därför jag fick skuldsanering. Hade jag betalat av dessa skulder enligt avbetalningsplan hade det tagit mig 15-20 år kanske och 15 000 kr i månaden. Nu betalar jag 10 192 kr i månaden på min sanering. Färdig i mars 2026 efter fem år.
 

emili85

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Jag fick precis samtal från min handläggare om skuldsanering som jag ansökte i december. Förra året när jag ansökte fick jag inledande och sedan nej. För se hur de blir nu. Jag pratade nästa 1 timme med handläggare och hon var jättetrevlig.
Hoppas det går vägen för dig!
En fråga; Förra gången du fick avslag efter inledande, hur långt efter inledande fick du besked om avslag?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Hoppas det går vägen för dig!
En fråga; Förra gången du fick avslag efter inledande, hur långt efter inledande fick du besked om avslag?
Tack! :)
Jag fick avslag 3 månader efter inledande.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
Jag fick precis samtal från min handläggare om skuldsanering som jag ansökte i december. Förra året när jag ansökte fick jag inledande och sedan nej. För se hur de blir nu. Jag pratade nästa 1 timme med handläggare och hon var jättetrevlig.
Jag håller tummarna för dig och hoppas det går vägen!
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Oj så trisst. Länge att vänta för att sedan få ett nej . Vad var det som gjorde att du fick avslag?
Ja, blev väldigt besviken. Men det kanske är lika bra att jag fick nej. För om jag tänker tillbaka nu så var jag inte riktigt bered för skuldsanering.
Anledningen var att skulderna var nya. Den senaste skulden jag hade då var 1 år gammal.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp