• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

rolf007

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Lyssna..?
Vad UC anger spelar förstås ingen roll, dom hanterar ju inte skuldsaneringen.

Minns jag rätt så räknades skuldsaneringstiden i gamla lagen 5 år från beslut, då man inte hade någon betalningsplan under inledandetiden. I så fall tog din skuldsanering slut i söndags först. Har dom begärt omprövnig i maj, vilket borde vara typ månad 56 så är det ju i god tid innan skuldsaneringen avslutas.
Man undviker ju att häva skuldsaneringar, men hur mycket högre var din lön som du inte begärt omprövning över? och har du den lönen fortfarande? Hade du ingen betalningsplan i skuldsaneringen?

Förstår jag rätt att du dessutom skyndat dig att låna 500000 så fort kreditupplysningen medgav det?
Stämmer blev fullt kreditvärdig 2021-04
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

rolf007

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Hut kan jag få låna 500 000 med en pågående skuldsanering
 

rolf007

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Lyssna..?
Vad UC anger spelar förstås ingen roll, dom hanterar ju inte skuldsaneringen.

Minns jag rätt så räknades skuldsaneringstiden i gamla lagen 5 år från beslut, då man inte hade någon betalningsplan under inledandetiden. I så fall tog din skuldsanering slut i söndags först. Har dom begärt omprövnig i maj, vilket borde vara typ månad 56 så är det ju i god tid innan skuldsaneringen avslutas.
Man undviker ju att häva skuldsaneringar, men hur mycket högre var din lön som du inte begärt omprövning över? och har du den lönen fortfarande? Hade du ingen betalningsplan i skuldsaneringen?

Förstår jag rätt att du dessutom skyndat dig att låna 500000 så fort kreditupplysningen medgav det?
Tycker du att det är god tid brev ang omprövning kom till kfm 23 maj till mig 6 september 2 dgr efter avslutad skuldsanering alltså är det god tid av 60 mån????,
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Förlängning med 2 år kan det bli, så en betalplan till sept 2023, frågan är om de. Kompenserar nog i förhållande till att du inte gjort det du borde gjort, begärt omprövning år 2000.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Tycker du att det är god tid brev ang omprövning kom till kfm 23 maj till mig 6 september 2 dgr efter avslutad skuldsanering alltså är det god tid av 60 mån????,

Vi testar igen: Har dom begärt omprövnig i maj, vilket borde vara typ månad 56 så är det ju i god tid innan skuldsaneringen avslutas.

Dom har begärt omprövning med 4 månaders marginal, att det är kö hos omprövningen innebär ju inte att det kommit för sent, den har kommit in i god tid.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Hur mycket tjänade du år 2020, rolf007?
 

rolf007

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Fel från uc, jag tycker det är konstigt att dels inte ha koll på sin skuldsanering dels att skynda sig att skuldsätta sig snabbt igen.
Lasseman vet du hur det är att leva med skuldsaneringen givetvis när du blir kreditvärdig så lånar jag.

Att leva på existensminimum är inte kul inte kunna teckna mobil abbonemang o mycket mer hur kan du sitta här o moralisera över det så fyrkantigt
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp