- Meddelanden
- 68
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 51
Jag inser att troligtvis är det skuldsanering det måste bli. Jag har hus och bil. Är gift. Om huset säljs vart i tusan ska man bo då? Hyresrätt är ju mycket dyrare än huset.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Jag inser att troligtvis är det skuldsanering det måste bli. Jag har hus och bil. Är gift. Om huset säljs vart i tusan ska man bo då? Hyresrätt är ju mycket dyrare än huset.
Nej huset är belånat. Bilen är min mans som han köpte innan vi gifte oss.Om du säljer både huset och bilen är du inte nästan skuldfri då?
Måhända att kostnaden för en hyresrätt är dyrare, men det tas ju med i din kalkyl vad ditt boende kostar.Jag inser att troligtvis är det skuldsanering det måste bli. Jag har hus och bil. Är gift. Om huset säljs vart i tusan ska man bo då? Hyresrätt är ju mycket dyrare än huset.
Vid skuldsanering så kommer inte huset at säljas (inte av KFM iaf), men däremot så kan huset vara skäl till avslag på skuldsanering.Måhända att kostnaden för en hyresrätt är dyrare, men det tas ju med i din kalkyl vad ditt boende kostar.
Har du/ni stort övervärde på huset så finns en stor risk att det kommer säljas.
Korrekt, men det finns ju en chans att det tas till andra medel än skuldsanering i första hand.Vid skuldsanering så kommer inte huset at säljas (inte av KFM iaf), men däremot så kan huset vara skäl till avslag på skuldsanering.
Cirka 3.5 och belånat 2.9Vad är huset värt och hur hög är belåningen?
Då kan huset vara ett problem..Cirka 3.5 och belånat 2.9
Som en person som inte lyckades sälja bostaden innan löneutmätning och godkänd ansökan om skuldsanering så hade jag velat ge rådet att påbörja en försäljning. Om kfm utmäter bostaden så kommer ni inte få värdet för bostaden och den psykiska stressen över att vänta på besked om bostaden ska säljas eller ej är fruktansvärt påfrestande.Speciellt med tanke på att huspriserna knappast kommer att gå ner utan snarare upp i takt med att räntorna går ner.
Om 8 månader när det blir din tur att ha samtal om skuldsaneringen kan ju plötsligt huset vara vårt en miljon mer än vad du har i lån.
Ja det är dock en bostadsrätt ( radhus) med hög avgift. Så dessa går inte upp i pris som husen i området. Sälja är ej ett alternativ. Skiljer mig hellre så kan mannen och barnen bo kvar. Skulderna är enbart mina.Speciellt med tanke på att huspriserna knappast kommer att gå ner utan snarare upp i takt med att räntorna går ner.
Om 8 månader när det blir din tur att ha samtal om skuldsaneringen kan ju plötsligt huset vara vårt en miljon mer än vad du har i lån.
Ja det är dock en bostadsrätt ( radhus) med hög avgift. Så dessa går inte upp i pris som husen i området. Sälja är ej ett alternativ. Skiljer mig hellre så kan mannen och barnen bo kvar. Skulderna är enbart mina.
Som en person som inte lyckades sälja bostaden innan löneutmätning och godkänd ansökan om skuldsanering så hade jag velat ge rådet att påbörja en försäljning. Om kfm utmäter bostaden så kommer ni inte få värdet för bostaden och den psykiska stressen över att vänta på besked om bostaden ska säljas eller ej är fruktansvärt påfrestande.
Jag ansöker inte om skuldsanering helt enkelt utan kämpar på med mitt. Tyvärr.Problemet är ju att det inte är du som bestämmer det OM du har skulder som hamnar för utmätning. Hur mycket har du i skulder? Om mannen är helt skuldfri kan inte han hjälpa dig?
Jag ansöker inte om skuldsanering helt enkelt utan kämpar på med mitt. Tyvärr.
Skrev troligtvis. Har inget hos inkasso el kfm. Men tänkte ändå att man kan ansöka men det är just det med huset som ställer till detDu skrev ju igår att du skulle söka Skuldsanering?
Ett tips är att inte ta impulsiva beslut utan tänka igenom din situation.
Hur mycket har du i skuld?
Tycker det är lite halv otydlig tråd där TS vill ha hjälp men berättar väldigt lite.
Så du har MAO ekonomi att gå runt idag? Men du vill inte? Om du kan betala dina skulder så finns det väl ingen anledning till skuldsanering?Skrev troligtvis. Har inget hos inkasso el kfm. Men tänkte ändå att man kan ansöka men det är just det med huset som ställer till det
Så du har MAO ekonomi att gå runt idag? Men du vill inte? Om du kan betala dina skulder så finns det väl ingen anledning till skuldsanering?
Ja jag är inte riktigt säker på att TS är helt med på banan kring skuldsanering och vad det innebärSkriver också i första inlägget "Jag inser att troligtvis är det skuldsanering det måste bli. Jag har hus och bil. Är gift" så frågade jag, kan man sälja bilen? Var på TS svarar det är inte min bil.
Jo det är jag. Går inte runt. Men vill inte sälja huset. Och bilen är min mans. Så går lösa detta på annat vis. Är väldigt överbelånadJa jag är inte riktigt säker på att TS är helt med på banan kring skuldsanering och vad det innebär
Att din man äger en bil behöver inte vara ett hinder, men äger Ni gemensamt ett hus med högt övervärde kan det absolut vara ett hinder för skuldsanering.Jo det är jag. Går inte runt. Men vill inte sälja huset. Och bilen är min mans. Så går lösa detta på annat vis. Är väldigt överbelånad