• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skuldsatt pga ett spelberoende?

loveg

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
24 April 2015
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Det tar tid men det går. Mitt ex. Har beskrivit att jag betedde mig som Dr Frankenstein ett tag. Jag levde inte jag var inne i survivalmode. All hjärnkapacitet gick åt till att fundera på spelet på när jag fick lön nästa gång, var man kunde låna etc.
Det mesta kändes meningslöst faktiskt. Jag försökte gräva djupt inom mig vad som en gång i tiden kändes härligt, rogivande och energigivande. I mitt fall blev det naturen, promenader, plocka bär, leta svamp. Fick adrenalinpåslag när jag hittade en kantarell i stil med när man fick bonus på slots.
Det går att hitta andra saker och under en tid tänker man att ska det vara så här jobbigt att inte spela då är det inte värt det, men det är värt det VERKLIGEN så försök komma på en sak som ni kan ägna er åt istället som någon annan varit inne på. Fiske, bakning, spel gitarr, köra bil vad fan som helst som ger hjärnceller istället för tar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Torsken

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 Juni 2017
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
18
Poäng
52
Nu har jag fixat sponsor som betalar hemsidan och domän-namnet. Färdigställt sidan i stort efter MYCKET letande på nätet. Sammanställningen har tagit flera dygn.
Dela gärna vidare om ni tror att nån annan kan ha nytta av sidan för att ta sig ur spel och skuldträsket.
Är själv spelfri sen några dagar efter att ha blockerat mig från ALLT, precis som sidan underlättar att göra.
Sen om jag är spelfri p.g.a det eller att jag är luspank vet ja inte. Men det känns ändå bättre på nåt sätt att inte ha så många öppna bakdörrar. Har iallafall reducerat mina spelchanser avsevärt.
Hoppas förbli spelfri. Men snart hittar väl jag en väg och får ännu en käftsmäll. Rätt van vid det tyvärr....

www.totalblock.se
 

Idiot

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Juni 2017
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Kan någon dra lite snabbt vad som menas med att släppa allt till kronofogden¿ jag har ca 4 stora banklån och ca 5 sms lån, nu har allt gått överstyr och jag slitit i att betala 3mån, alla sms villa sina pengar nu och jag skulullebehöva typ 50k för att bara komma i fatt, sen skulle jag ha utgifter på ca 16000 och får in ca 21000/mån så det börjar kännas allt mer lockande att bara skiva i allt och ta löneutmätning söka skuldsanering mm, hur mycket får man kvar varje månad, Harman råd att bo och äta o man lever snålt, har två barn som jag lär ha varannan vecka också då frun och jag ska gå skilda vägar efter mitt sista återfall
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Du släpper dina skulder till inkasso. Inkasso ger dig några veckor på dig att antingen betala skulderna eller låta dig upprätta avbetalningsplaner. Om du ignorerar dessa alternativ skickas ärendena till KFM för utslag. Efter utslag inleds en utredning för hur skulden ska utmätas. Det sker oftast genom löneutmätning. Tror man att du inte kommer att kunna betala skulderna i snabb takt kollar man vidare efter andra tillgångar.

Vill du veta mer om förbehållsbelopp besöker du kronofogdens hemsida. Länken finner du här: https://www.kronofogden.se/Hurmycketfardubehalla.html
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Jag rekommenderar starkt att släppa allt till kronofogden i rollen som speltorsk.

Avbetalningarna går av sig själv, slut på postångest och skuldsaldot omöjliggör nya lån för hyggligt lång tid framöver.
 

Idiot

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Juni 2017
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Då vi har ett visst övervärde i huset och frun vill skiljas men ändå att vi bor ihop 6mån tills skilsmässan gått igenom, finns det nåt man kan göra för att kronkallle inte ska mäta ut det? Känns som man hellre säljer det själv.. Skulle jag tex kunna sälja min del till min bror för samma peng jag har lån på? Och då bara få löneutmätning?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 371
Mottagna reaktioner
12 829
Poäng
9 787
Då vi har ett visst övervärde i huset och frun vill skiljas men ändå att vi bor ihop 6mån tills skilsmässan gått igenom, finns det nåt man kan göra för att kronkallle inte ska mäta ut det? Känns som man hellre säljer det själv.. Skulle jag tex kunna sälja min del till min bror för samma peng jag har lån på? Och då bara få löneutmätning?

Du kan sälja din del för marknadsvärdet.
 

Idiot

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Juni 2017
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Men ska man värdera det då eller räcker det med lånet jag har som är över taxeringsvärdet borde ju få sälja det till min bror för vad jag vill eller?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 371
Mottagna reaktioner
12 829
Poäng
9 787
Men ska man värdera det då eller räcker det med lånet jag har som är över taxeringsvärdet borde ju få sälja det till min bror för vad jag vill eller?

Visst kan du göra det.
Om du säljer det för mindre än marknadsvärdet så kan det räknas som en gåvoliknande överlåtelse. Om någon borgenär tycker att det var dåligt gjort så sätter dom dig i konkurs och kan där återvinna gåvan.
 

Idiot

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Juni 2017
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Nu har jag ju inget hos kronofogden så det blir ju innan då, bara för att vinna lite tid och kunna sälja huset privat, antar att det kan ge lite mer pengar än att dom ska mäta ut det, pengarna kommer ju självklart ändå gå till att betala skulderna, vill bara försöka göra det bästa av situationen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp