Lånforum.se rekommenderar
1. ICA Banken - Testa lösa lån hos Ica först
2. Risicum - Upp till 12 000 kr. Kontokredit. Ej UC
3. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
4. Aasa - Upp till 30 000 kr över 2 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Skuldsatt pga ett spelberoende?

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av kassekonomi, 10 januari 2015.

1. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    310
    Trofépoäng:
    497
    Har inte hänt hittills. I början på året justerade KFM beloppen utan att kontakta arbetsgivaren, de använde sej av schablonberäkning. Jag har ingen övertidsersättning, utan traktamenten (de räknas inte som lön) och lite bonus (som inte faller ut varje år). Övertid ska inte räknas in i lönen, eftersom det inte är säkert att man alltid får samma övertid.

Mjau 74 gillar detta.
  2. Wecada

Wecada V.I.P

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    137
    Jag tjänar 24000 före skatt, utmätningen är dock satt på att jag tjänar 28000kr före skatt. Eftersom jag jobbat mycket övertid..Så nu jobbar jag aldrig övertid. Måste nog arbeta minst 25h öt för att få ut extra

3. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    310
    Trofépoäng:
    497
    Övertidstaket för ett år är 200 timmar, får det inte riktigt att gå ihop. 24.000 kr/månad = 138 kr/timme. All övertid är väl inte dubbelt betalt?

4. weroo83

weroo83 V.I.P

Mottagna gillanden:
    92
    Trofépoäng:
    237
    När jag hade löneutmätning höjdes min med efter att jag jobbat som sjutton ett år. Så året efter när de räknade om drog de 5000 kr mer i månaden tack vare att jag jobbat extra. Många extra timmar och mycket ob.

För att de skulle kunna dra så mycket som kfm ville behövde jag jobba extra varje månad. Så jag slutade att jobba extra, och kfm fick bara en liten summa var månad. Kvittade ändå, eftersom räntorna åt upp hela löneutmätningen och många som skulle ha sin del av kakan.

5. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    541
    Trofépoäng:
    667
    Övertid som är regelbunden eller någorlunda regelbunden räknas in i det belopp man beräknar på. Är man ensamstående har det dock ingen betydelse..

6. Zed

Zed Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    26
    Jo det kommer kanske sinnesro när man släppt allt och löneutmätningen är igång osv..men nu innan så känns det väldigt tungt, innan alla inkasso/kf brev dimper ner i lådan. Men vad jag förstår verkar ju det mesta man betalat in till kfm på löneutmätningen käkas upp av alla räntor osv.. mina ca 350tk kommer ju ta 10 år? Att bli av med! Hur stora är oddsen att man kan få skuldsanering när man har den summa jag har? Ska jag vänta med att söka skuldsanering tills allt gått till kfm?

7. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    541
    Trofépoäng:
    667
    Vid årsskiftet, kanske 2 första veckorna varje år så görs en automatisk omräkning på grund av nya normalbelopp, detta görs (tack och lov) maskinellt, så inga frågor skickas nånstans alls om det

Lize och Mjau 74 gillar detta.
  8. hopp89

hopp89 Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    jag är en tjej som är spelberoende. jag mår så dåligt i över ett år nu. spelat mkt i år. jag var hel vanligt tjej mkt sparsam och sköta min egen ekonomi. nu är alllt tvättom. jag är högt gravid nu med. har mkt skulder hos fodgen sen i början av året har allt börjat. jag börja låna pengar mer och mer båda från banken och privat för att kunna täcka upp andra lån och betala in räkningar. om pengar som är kvar då spelar jag upp dem för jag tror att det vinna tillbaka. men det blir bara värre varje månad. man är aldrig nöjd med vinsten man fick. jag spelar bort min sambos pengar till och med. det andra ggr nu jag gjorde så mot honom. jag är så hemsk ledsen och vill bara dö. varför är jag sån person? hur kan jag sviker den jag älskar? idag tingde jag till stödlinje oh berätta för dem att jag behöver hjälp. ingen i min familj vet nåt om det här. bara min sambo som vet om det. båda jag och han mår så dåliga. jag vill göra allting bättr än så. jag är så hopplös vet inte hur jag ska lösa det här med förhållande och skulder som jag har. kan nån ge mig råd och hjälp. jag vill kämpa och förändrar mej inte bara för min skull men för mitt barn och min sambo. jag vill ta ansvar det jag har gjort.

9. Sanna 81

Sanna 81 Ny medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    7
    Nytt
    Hejsan. Lider verkligen med dig. Är i liknande situation minus gravid. Har oxå varit sparsam o duktig med pengar tills speljävulen tog över mitt liv. Min sambo fick veta alldeles för sent. Då hade jag redan 680000kr i skulder. Nu har jag mer i räkningar än lön. Måste ta sms lån för o betala o det blir bara värre o värre. Vågar inte berätta igen. Då kommer han nog lämna mig. Man känner sig helt dum i huvudet. Nu är jag inte sugen på att spela längre utan vill bara lösa ekonomiska biten. Livet känns hopplöst. Vågar inte säga till mina föräldrar eller vänner. Dom kan ändå inte hjälpa mig. Ibland vill jag dö men är för feg o vill inte göra nån ledsen. Har fin kontakt med familj men dom skulle bli så besviken på mig. Räcker att jag sårar min sambo. Vet inte vad jag ska göra. Vill ha samlingslån till sms lånen men banker vill inte ge mig mer. Vilket är förståeligt. Kram o kämpa på

alldeles nyss
    Meny

hopp89 gillar detta.
  10. maevtewe

maevtewe Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    26
    Hej

Ett tag sen nu jag skrev...Jag skrev tidigare att jag har ett spelberoende och har dolt detta för min man. Allt kom fram för snart tre veckor sedan och även om det äe jäkligt tufft/jobbigt/ja allt så är det ändå skönt att det äntligen är ute. Samma dag så berättade jag för min familj (mamma pappa syskon), berättade även för barnen hur allt låg till. Är med i en motivationsgrupp och går en gång i veckan o pratar med en som jobbar vid beroendeenheten.
    Det som är det allra jobbigaste just nu (förutom alla skulder) är att se min man så sårad! Vi har varit tillsammans i 17 år och jag älskar honom så otroligt mycket och jag kan inte fatta att jag gjorde så här mot honom barnen...Vi bor fortfarande tillsammans men sover i separata sovrum, pratar m varandra men det är väldigt spänt. Kramas go natt men inget mer. Han har så många tankar o funderingar och han vet inte hur han känner för mig just nu eller om han kommer att hitta tebax till mig. Jag kan bara be och hoppas att han stannar... Han är fortfarande i chock (gått 3 veckor), jag har ändå vetat och levt med detta sen januari. Jag ger honom tid, space och har sagt att han ell jag kan sova borta ett tag. När han är hemma så är han inte hemma...Jag har suttit och ringt runt alla företag som jag har skuld hos, skrivit ner totala skuld, lägsta belopp att betala, ränta och vilka som är prio 1. Idag betalade lin mor 2 st som var viktigast, så oerhört tacksam och det är ett lån som hon vet kommer att ta tid att betala tebax. Hon sa t o m idag att jag ska kolla upp hur det funkar med borgenär, ska till skuldrådgivare snart.
    Jag gråter varje dag, älskar min man så otroligt mycket och vill inte förlora honom! Men det är för mig att se var tiden bär an.

Vet att det äe jäkligt jobbigt att berätta men gör det! För din skull, din partner osv... Jag visste inte alls hur jag skulle berätta var livrädd och är det fortfarande men nu har jag inga hemligheter! Inget kan gå framåt förrän man erkänner för sig själv och att man har en sjukdom ett beroende. All styrka!

Kram

Dela sidan