• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skuldsatt pga ett spelberoende?

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Krigsoffer/du är inte ensam...många många år framför med löneutmätning och min har inte börjat ännu...har din kommit igång?måste ändå säga att du har ju rest o sett dej omkring och som du säger..haft roligt på färden...det har dock inte jag haft...mycket ångest för hur livet blev...men nu håller mej spelfri ett längre tag o så ska det förbli...jobb som jag älskar..barn som ändå har det bra..(vuxna nu) det som ändå är viktigast är att få hjälp med spelet så kommer vi alla må så mycket bättre..Stort lycka till och som du säkert läst här är du inte ensam...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Är det nån som vet hur länge inkasso skickar brev innan de går till kfm? Nu ca 10-15 brev nästan dagligen i lådan :(
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Skriver in mig i tråden. Skulder på 450.000 varav alla har skyhöga räntor. Är 27 år idag, och har väl spelat sen jag var 18 i stort sett (med uppehåll). Haft en vända hos kronofogden tidigare, fick hjälp att ta mig ur det, men nu sitter man här igen. Denna gång är det tvärkört, är väl totalt 15 långivare och ingen ränta under 20%

Fantastiskt nästan hur naiv man varit genom hela karusellen, och haft planer på hur man ska lösa det. Inga problem, tänker man.
Denna gång är allting släppt till kronofogden och har många, mindre smickrande år framför mig med löneutmätning. Kanske livslång, då räntor/avgifter kommer äta upp hela utmätningen.

Dock, som tur är bland allt elände, har jag gjort "vettiga" saker (inte spelat bort, men ej heller betalat av lån), för vinstpengar. Har rest väldigt mycket och i övrigt haft mycket trevliga ungdomsår. Alltid nåt att glädja sig åt, men nu kommer smällen, och ingen liten smäll. Nordkorea skulle bli avis på kraften minst sagt.

Och en grej är man ju faktiskt bra på, att ställa till det för sig själv
Klokt att släppa allt.
Se till att spärra dig på spelsajter samt långivare om du inte gjort det. Har inte haft spelproblem själv men allt annat känner man ju igen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Är det nån som vet hur länge inkasso skickar brev innan de går till kfm? Nu ca 10-15 brev nästan dagligen i lådan :(

Tjejen "släppte allt" någon gång i oktober/november. Dvs cirka 6 månader sedan. Vi snackar om kanske 50 lån/krediter/smslån totalt. Hittills har ett enda genererat i "fastställd" skuld hos KFM.
Om man har som plan att ansöka om skuldsanering är väl det egentligen bra, grundskulden var kanske på 1.000.000 men nu med alla räntor,tillägg och kostnader är det utan problem uppe i 1.500.000
Det som hade varit bull är om hon skulle nekas skuldsanering men med 1.5 milj i skuld och lön på 22.000 i månadne kan jag inte se att det skulle generera i avslag. Då räntorna per månad lär vara 30-40.000
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Tjejen "släppte allt" någon gång i oktober/november. Dvs cirka 6 månader sedan. Vi snackar om kanske 50 lån/krediter/smslån totalt. Hittills har ett enda genererat i "fastställd" skuld hos KFM.
Om man har som plan att ansöka om skuldsanering är väl det egentligen bra, grundskulden var kanske på 1.000.000 men nu med alla räntor,tillägg och kostnader är det utan problem uppe i 1.500.000
Det som hade varit bull är om hon skulle nekas skuldsanering men med 1.5 milj i skuld och lön på 22.000 i månadne kan jag inte se att det skulle generera i avslag. Då räntorna per månad lär vara 30-40.000

Terry_ jag har frågat Dig tidigare, men inte fått något direkt svar, så jag frågar helt enkelt igen ! Hur i all fridens namn har Din sambo lyckats få lån till ett sammanlagt värde av nästan 1 miljon kronor? Jag åberropar då främst hennes lön, som inte är speciellt hög, vill säga? Hur har hon lyckats med detta sorgliga... Har hon "bara" sms lån till ett totalt sett så högt värde eller har hon större blancolån, kreditlån oxå...
En annan sak jag oxå undrar är...släppte hon ALLT samtidigt?
Jag hoppas Du förstår varför jag undrar? Vi är många som dessvärre sitter i liknande scenario och undrar självklart över tillvägagångssättet då vi är många som är är rätt rådvilla och oroliga...
Hoppas Du kan tydliggöra lite av det Ni har upplevt längs denna sorgliga resa...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Det var inte riktigt 1.000.000 direkt.
Hon hade ca 300K inkomst förra året och 0.1 i UC-risk så såväl Resurs som Avida beviljade höga Blancolån på säg 500.000 totalt. Hon hade liksom inte en enda UC-Förfrågning.
Sen anlitade vi MASSA smslån som Ferratum,Vivus och dylikt på säg 200.000 kr totalt till. Dessa tar man ju inte UC på.

Dessa 700.000 i höstas har nu blivit kanske en miljon med räntor,påslag,avgifter....Inte något av det betalar vi.
Dock det märkliga är att bara en skuld blivit fastställd hos KFM (Medelandelån)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Nej eftersom det bara är en enda skuld på 4500 som hamnat där ju.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 393
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Det var inte riktigt 1.000.000 direkt.
Hon hade ca 300K inkomst förra året och 0.1 i UC-risk så såväl Resurs som Avida beviljade höga Blancolån på säg 500.000 totalt. Hon hade liksom inte en enda UC-Förfrågning.
Sen anlitade vi MASSA smslån som Ferratum,Vivus och dylikt på säg 200.000 kr totalt till. Dessa tar man ju inte UC på.

Dessa 700.000 i höstas har nu blivit kanske en miljon med räntor,påslag,avgifter....Inte något av det betalar vi.
Dock det märkliga är att bara en skuld blivit fastställd hos KFM (Medelandelån)
Har ni inte fått inkasso avbetalningar på Resurs och Avida?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp