• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skuldsatt pga ett spelberoende?

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Hej

Googla idag ang mitt spelberoende och kom in på denna. Känner igen mig i allt. Jag behöver skriva av mig. Jag har gjort bott mig totalt. Berättade för min make att jag spelat och tagit smålån men tog ett större för att lösa de andra. Han blev självklart besviken o arg....Sen fortsatte jag bara....helt galet sjukt. Fattar inte hur jag tänkte....Jag lider av panikångest och spelandet blev som en avslappning för mig. Verkar som jag har lätt att bli beroende av fel saker. Jag mår så jäkla dåligt över detta och har skulder. Är studerande så vette tusan hur detta ska gå. Jag måste berätta för min man men är faktiskt livrädd för att göra det. Är så rädd att han ska lämna mig denna gång. Varit tillsammans i 16 år och har tre barn, villa osv....Jag vet att han kommer bli jättearg och besviken. Jag går hos en Kbt sen innan och har inte berättat om detta men ska göra det nu. Jag vågar verkligen inte berätta för min man...Har berättat för min syster....Hjälp!

Mvh Maria
Ok vad jobbigt dör dig. Men du har berättat för din make en gång? Så vet han redan att du är spelberoende? Som de flesta skriver, lägg korten på bordet. De du har gjort är gjort men nu kan du ändra riktning. Och du har ju googlat på detta och insett att du har ett beroende. Hälften vunnit..
vi finns här och stödjer dig i din kamp. Kommer gå fint. Välj rätt tillfälle och lägg korten på bordet och sen sök hjälp. Lättare sagt ön gjort men det finns ingen återvändo. Förr eller senare får din make reda på det ändå. Lika bra att göra det nu. Lycka till! Styrkekramar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
A

Anonym fd spelare

Gäst
Poäng: 0
Till alla som har svårt att berätta för sin respektive.
Ett tips kan ju vara att skriva ett brev. Skriv ner att du är spelberoende och skriv ner hur dåligt du nu mår över det. Skriv också ner hur mycket du spelat bort, hur länge det pågått. Skriv till sist att du vill ta dig ur detta och behöver hjälp.

När du skrivit brevet kan du antingen välja att lägga brevet så att din respektive ser det nån gång när ni inte är hemma samtidigt. Hen behöver säkerligen lite tid att smälta det hela och det kan vara bra att läsa i fred.
Alternativ två är att du läser upp brevet eller helt enkelt struntar i brevet och bara berättar det rakt ut vid tillfälle. Jag tror hur som helst att det kan vara bra att skriva ner allt för sig själv, så att man kan samla ihop tankarna liksom.

Kämpa på alla där ute.

Jag själv spelade och ljög om det i flera år och blev påkommen flera gånger tills jag slutade helt i september 2013. Var spelfri ända till juli 2016 då jag spelade bort 75 000:- på några veckor. Pengar som skulle gått till en renovering hemma.

Fick ångest och gråtande fick jag sedan till slut berätta allt för min fru. Har inte spelat sedan dess.
Renoveringen har vi fått skjuta på framtiden.

Instämmer med många andra om att man måste spärra spelsidor. Ta ut pengar och använd kontant så att man inte behöver kreditkort osv. Men det viktigaste är vad som händer i ens egen hjärna och där behöver man nog ofta hjälp på ett eller annat sätt. Dessutom behöver man skaffa sig en bra hobby. Att ha målet att bli riktigt bra på att laga mat är ett bra tips.
 
S

Spelberoende tjej

Gäst
Poäng: 0
Hej jag har oxå spelberoende och bestämt mig halvt att söka hjälp nu. Jag fick hjälp för ca 2 år sen med ekonomin men efter de har jag dragit på mig mer pga att jag åkte dit igen. Har som många andra spelare inga gränser, De börjar att man säger att man ska spela för några 100 men slutar oftast att man tömmer kontot.
Har en son på 5.5 månad och när jag blev gravid så sa jag till mig själv att jag skulle sluta men blev inte så. De är bara min syster som vet om att jag har spelberoende men hon tror att jag är frisk idag vilket jag inte är. Har sån ångest och vill jätte gärna bli av med detta sugetsuget. Har faktiskt kontaktat stödlinjen idag för hjälp men alla dessa skulder på över 500.000 hos kronofogden gör att man trillar dit igen och tror att man ska vinna tillbaka något. Hur har ni gått till väga för att få ordning ekonomin? Tack för svar
. Hejsan. Lider med dig och förstår dig fullt ut. Har oxå skulder på över 600 000kr pga spelande. Mår så jävla dåligt över detta att jag har svårt att sova. Min sambo vet om mitt problem men inte att jag fått återfall och har nu tagit nya lån och spelat bort varenda krona. SMS lån dessutom som kommer kosta mig mer än jag får i lön tillsammans med andra räkningar. Helt sjukt beteende. Men vet inte var jag ska söka hjälp då det ända jag vill ha är pengar. Att jag blir kvitt mitt beroende ger mig ju inte pengarna tillbaka. Har sån panik nu att jag bara vill dö. Är 36 år och detta startade tre år sen för mig. Innan det var jag en helt vanlig tjej med ordnad ekonomi men jag ville ha lite spänning o vinns pengar och fastnade tyvär direkt i spel helvetet. Fruktansvärt är det. Stor kram o lycka till till dig
 
S

Skuld

Gäst
Poäng: 0
Hej alla.
Vet inte om någon läser längre men har själv 500000 i skuld och började idag att ta tag i det IGEN. Vill bara säga att trustly går att blockera genom att säga som det är, att man är spelberoende.
Känner igen mycket här som alla andra också gör, bland annat känslan när man vinner. Nu kan det inte gå snett typ. Men som alltid gör det just det.
För ett år sedan spelade jag liveodds genom lånade pengar som skulle betala ett annat. Satte in ett par spel och vann hela summan som skulle betalas 90 000 kr. Var hur glad som helst och fortsatte själklart med olika matcher men är man beroende så är 90 000 inte alls mycket och allt försvann.
Just nu har jag 12 UC och ska vänta in 2018 för att kunna slå ihop(med två återstående UC) två av dessa lån(12.95%) till ett lån med förhoppning om bättre ränta. Samtidigt ska jag då betala extra för att bli klar med lånen snabbare. För tillfället har jag ett mycket bra betalt jobb men vet inte hur länge. Efter det får jag nog försöka jobba extra för att klara mina mål och tillvaron.
Som många skriver vet inte sambon någonting och det känns väldigt tufft må jag säga. Är själv ärlig av mig om allt utom detta.
Hoppas för alla och även mig själv att allt löser sig på bästa sätt. Stäng era konton, visa kort och trustly. Har ni sparande så stäng kontot för överföringar ni kan göra hemma, alltså ni måste ta kontakt med banken innan. Ta reda på allt, finns mycket info genom google sök och hos sluta spela sidor. Tillsammans blir man starka så prata gärna med folk ni litar på och kämpa vidare.
 
I

Idiot

Gäst
Poäng: 0
Oj vilken bra tråd att läsa så man inte känner sej ensam om att va så här,,
Jag har varit spelberoende så länge jag kan minnas men det var ca 5år sen det tog fart på allvar, jag var sambo då och hade 2 små barn, hade tagit så många lån det gick och var ständigt livrädd att min sambo skulle hinna kolla posten före mej,, eftersom vi hade ett gemensamt konto vi satte över pengar till varje månad så började hon förstå att nåt va galet efter jag inte fört över på 3mån, jag berättade för henne, hon blev lättad och jag lovade att sluta, men inte gjorde jag det slutade betala mina skulder och fick brev från KF, berättade igen för min sambo som blev jätteledsen och vi beslutade att min lön skulle komma in på hennes konto, allt blev bra började älska livet utan pengar och kunde fokusera på allt som va viktigare, tills den dan skatteåterbäringen kom den kan bara betalas ut till ens eget konto... Kan ni gissa hur det gick? En kväll så var dom slut, berättade åter för min sambo och lovade att börja gå på möten även fast det var 8 mil närmaste, vi gick på möten levde snålt och pengarna bara växte på hennes konto, allt var jättebra i ca 2år vi gifte oss mm,, alla avbetalningar jag hade började minska och den sista ropade hon glatt när hon betalade för 3 månader sen,,, det hon inte visst då var att jag inte skulle föra över pengar på 3 månader,,, cirkusen var redan igång sen ett år tillbaka då min sista anmärkning försvann,, skulderna nu är dubbelt så höga nu som när vi en dag stod på ruta ett,,, idag ska jag göra ett försök att berätta, tror inte det kommer gå lika bra tyvärr
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Oj vilken bra tråd att läsa så man inte känner sej ensam om att va så här,,
Jag har varit spelberoende så länge jag kan minnas men det var ca 5år sen det tog fart på allvar, jag var sambo då och hade 2 små barn, hade tagit så många lån det gick och var ständigt livrädd att min sambo skulle hinna kolla posten före mej,, eftersom vi hade ett gemensamt konto vi satte över pengar till varje månad så började hon förstå att nåt va galet efter jag inte fört över på 3mån, jag berättade för henne, hon blev lättad och jag lovade att sluta, men inte gjorde jag det slutade betala mina skulder och fick brev från KF, berättade igen för min sambo som blev jätteledsen och vi beslutade att min lön skulle komma in på hennes konto, allt blev bra började älska livet utan pengar och kunde fokusera på allt som va viktigare, tills den dan skatteåterbäringen kom den kan bara betalas ut till ens eget konto... Kan ni gissa hur det gick? En kväll så var dom slut, berättade åter för min sambo och lovade att börja gå på möten även fast det var 8 mil närmaste, vi gick på möten levde snålt och pengarna bara växte på hennes konto, allt var jättebra i ca 2år vi gifte oss mm,, alla avbetalningar jag hade började minska och den sista ropade hon glatt när hon betalade för 3 månader sen,,, det hon inte visst då var att jag inte skulle föra över pengar på 3 månader,,, cirkusen var redan igång sen ett år tillbaka då min sista anmärkning försvann,, skulderna nu är dubbelt så höga nu som när vi en dag stod på ruta ett,,, idag ska jag göra ett försök att berätta, tror inte det kommer gå lika bra tyvärr
Oj vilken fin fru du har. jag hoppas hon kan förlåta dig ännu en gång.
Men på allvar så måste du ta tag i detta!
Du kanske inte ska ha någon tillgång till ditt konto alls på ett tag. Din fru kanske ska ge dig några hundra i handen varje vecka o sen får du klara dig på det. Sen kan ni köpa en brevlåda med lås på och det är bara din fru som har nyckeln till den och det blir hon som tar in posten. Kanske ska du heller inte sitta framför en dator. Skaffa en mobil som du inte kan surfa på. Spärra dig på alla spelsidor. Sök hjälp på allvar denna gång. Jag önskar dig lycka till med allt och hoppas det löser sig även denna gång.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 667
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Oj vilken bra tråd att läsa så man inte känner sej ensam om att va så här,,
Jag har varit spelberoende så länge jag kan minnas men det var ca 5år sen det tog fart på allvar, jag var sambo då och hade 2 små barn, hade tagit så många lån det gick och var ständigt livrädd att min sambo skulle hinna kolla posten före mej,, eftersom vi hade ett gemensamt konto vi satte över pengar till varje månad så började hon förstå att nåt va galet efter jag inte fört över på 3mån, jag berättade för henne, hon blev lättad och jag lovade att sluta, men inte gjorde jag det slutade betala mina skulder och fick brev från KF, berättade igen för min sambo som blev jätteledsen och vi beslutade att min lön skulle komma in på hennes konto, allt blev bra började älska livet utan pengar och kunde fokusera på allt som va viktigare, tills den dan skatteåterbäringen kom den kan bara betalas ut till ens eget konto... Kan ni gissa hur det gick? En kväll så var dom slut, berättade åter för min sambo och lovade att börja gå på möten även fast det var 8 mil närmaste, vi gick på möten levde snålt och pengarna bara växte på hennes konto, allt var jättebra i ca 2år vi gifte oss mm,, alla avbetalningar jag hade började minska och den sista ropade hon glatt när hon betalade för 3 månader sen,,, det hon inte visst då var att jag inte skulle föra över pengar på 3 månader,,, cirkusen var redan igång sen ett år tillbaka då min sista anmärkning försvann,, skulderna nu är dubbelt så höga nu som när vi en dag stod på ruta ett,,, idag ska jag göra ett försök att berätta, tror inte det kommer gå lika bra tyvärr
Har varit i samma karusell! Har också en man som hjälpt och varit förstående. Tyvärr gick det inte och rädda våra skulder så nu sitter vi i skiten. Men jag ser det ändå positivt, det kan bara bli bättre! Man måste spärra sig från allt, ha inte tillgång till pengar, mer än kontanter. Fruktansvärt och va beroende. Lycka till ❤️
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
En så fruktansvärt onödig kommentar tror du inte "Idiot" är mycket väl medveten om det utan att du behöver strö salt i såren. Du har ju varit medlem här sedan förra året och måste ha förstått att här på forumet stöttar vi varandra och inte stjälper och trycker ner den som är i kris.
 
Senast redigerad av en moderator:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp