• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsatt upp över öronen. Hjälp ! Vad kan jag göra ?

xavi

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
1 Juni 2012
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Det är inte summan skulder i sej som avgör om man får skuldsanering el inte. Det är många faktorer som spelar in. En sak är att ha gjort allt man kan för att minska sina skulder och tyvärr kan detta med att du gått från anställning till studier anses som "icke skäligt" att beviljas sanering. Då Inkomst fr CSN inte räknas så finns det troligtvis inget de kan räkna med att du kan betala till en ev sanering.
Jag förstår vad du menar . Tack för klargörandet. Då är skuldsanering inte aktuellt eftersom jag uptagit mina studier igen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Det privata lånet har jag 6 år kvar att betala på. Ska höra om det går att förlänga det . Lånet var 8 år från början.
Det andra lånen har jag en önskan om att förlänga men eftersom jag varit konstant sen med amorteringen av dem så har jag kännt en hopplöshet att lyfta frågan ?
Känns bättre att komma i fas med amorteringarna så blir förhandlingsläget bättre ? Eller vad tror du ?
Helt klart att de hellre vill hjälpa någon som inte konstant är sen med betalningen; men, det skadar inte att fråga.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Det privata lånet har jag 6 år kvar att betala på. Ska höra om det går att förlänga det . Lånet var 8 år från början.
Det andra lånen har jag en önskan om att förlänga men eftersom jag varit konstant sen med amorteringen av dem så har jag kännt en hopplöshet att lyfta frågan ?
Känns bättre att komma i fas med amorteringarna så blir förhandlingsläget bättre ? Eller vad tror du ?
Jag skulle ringt varenda en av alla långivarna och frågat. Om du börjar med att säga att du är ledsen att du för det mesta inte kan betala i tid men att din situation är väldigt pressad och därför ber du om hjälp så är det en bra början.

Det värsta som kan hända är ju att du får ett nej.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Jag förstår vad du menar . Tack för klargörandet. Då är skuldsanering inte aktuellt eftersom jag uptagit mina studier igen.
Det kostar inget att söka skuldsanering och du kan bli beviljad, men det är inte till din fördel att du började studera.
Men oavsett så är nog snöbollsmetoden en bra modell. Försök sölja av lite grejer för att bli av med nån liten skuld, varje krona är värd sin vikt i kronor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp