Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skulle vilja veta vilka inkasso som används för dessa snabblån. Tacksam för hjälp

Viktig medlem
Poäng: 52
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Hej, jag har så mycket skulder nu så mitt enda hopp är att några av mina skulder har samma inkasso så man förhoppningsvis kan komma överens om en avbetalningsplan.
Ställena jag har lån och krediter på är:

Ellos
Riverty
Ferratum
Cashbuddy
Loanstep
Flexkonto/Merax/Kontantfinans
Saldo bank
Qliro
Klarna
Nstart
Viaconto
Thorn

Lånen är relativt nya då jag förstört mitt liv genom spelmissbruk men försöker nu att reda ut allt med hopp om att inte hamna hos kronofogden.
Så tacksam om någon vet.

Hej, jag har så mycket skulder nu så mitt enda hopp är att några av mina skulder har samma inkasso så man förhoppningsvis kan komma överens om en avbetalningsplan.

Ellos
Riverty
Ferratum
Cashbuddy
Loanstep
Saldo bank
Qliro
Klarna
Nstart
Viaconto
Thorn

Lånen är relativt nya då jag förstört mitt liv genom spelmissbruk men försöker nu att reda ut allt med hopp om att inte hamna hos kronofogden.
Så tacksam om någon vet.
Och glömde tillägga att ni här inne har gett mig hopp om att kunna kanske fixa detta. Och jag har även sökt hjälp för mitt psykiska mående och spel

Ellos
Riverty
Ferratum
Cashbuddy
Loanstep
Saldo bank
Qliro
Klarna
Nstart
Viaconto
Thorn

Så tacksam om någon vet.
På klarna kan du pausa betalningar upp till 30 dagar, detta kan du göra 6 gånger, alltså 180 dagar. 6 månader. Kontakta klarna via chatt och be om att få tillhöra svårt att betala program. Då pausas fakturan i 30 dagar och efter 30 dagar får du höra av dig igen och förlänga. Det kanske kan göra att du får pengarna att räcka, beroende på månadskostnaden hos klarna.

På klarna kan du pausa betalningar upp till 30 dagar, detta kan du göra 6 gånger, alltså 180 dagar. 6 månader. Kontakta klarna via chatt och be om att få tillhöra svårt att betala program. Då pausas fakturan i 30 dagar och efter 30 dagar får du höra av dig igen och förlänga. Det kanske kan göra att du får pengarna att räcka, beroende på månadskostnaden hos klarna.
Tack ska genast kontakta dem.

De skulder du har som visas på UC kommer troligtvis att rapporteras som missbrukad kredit om du släpper till inkasso. Då kommer du få anmärkning.

De skulder du har som visas på UC kommer troligtvis att rapporteras som missbrukad kredit om du släpper till inkasso. Då kommer du få tac

De skulder du har som visas på UC kommer troligtvis att rapporteras som missbrukad kredit om du släpper till inkasso. Då kommer du få anmärkning.
Jag ska föröka hålla kvar så länge jag kan för att senare kunna ta samlingslån om det ens går.

Jag har höga skulder hos klarna. 48000kr och jag kontakta dem nu direkt och fick paus i 30 dagar och när jag går in nu på mitt klarna är min skuld 62000kr. Någon som vet varför?

Klarna använder alla möjliga inkassobolag

Jag har höga skulder hos klarna. 48000kr och jag kontakta dem nu direkt och fick paus i 30 dagar och när jag går in nu på mitt klarna är min skuld 62000kr. Någon som vet varför?
Det vet jag inte, du får fråga. Blev aldrig så för mig iallafall.

Efter lite googlande och kollat i egna dokument:

Ellos - Intrum Sverige AB
Riverty - Gothia Group AB (Samma som Riverty Sweden AB)
Ferratum - Alektum Group AB
Cashbuddy - Executor Finans AB eller Gothia Group AB (Riverty)
Loanstep - Billecta AB (Går under: SBL Finans AB)
Flexkonto/Merax/Kontantfinans - Zolva AB eller Sileo Kapital AB (Under: B2 Impact AB)
Saldo bank - Svea Inkasso Aktiebolag
Qliro - Lowell Sverige AB eller Alektum Group AB (Sett båda)
Klarna - Sileo Kapital AB (Under: B2 Impact AB) - (Vanligt, men dom använder flera)
Nstart - Kravia AB
Viaconto - Partner Inkasso Sverige AB
Thorn - Gothia Group AB (Samma som Riverty Sweden AB)

Detta är dock en aning osäker information då vissa kan använda sig av flera inkassobolag eller möjligtvis att någon har bytt inkassobolag då all information inte är purfärsk.

Senast ändrad:
Mitt Klarna på 30K gick till Sileo inkasso - betalar 1400kr/mån där. Väldigt schyssta! Betalar ner den till 0kr där med 13% i ränta.

Mitt Ferratum på 57K gick nyligen till Alektum. Dom var hemska, fick tjafsa till mig en betalplan på 4500kr/mån i 9mån för att sedan ha en slutfaktura på 31.597 25/4-2025 där hela skulden måste vara betald! Skulden ökade också från 57K till över 67K när jag la upp avbetalningen! Klart dom värsta på hela marknaden. Så se till att försöka betala av ditt Ferratum så du inte hamnar där!

Senast ändrad:
Mitt Klarna på 30K gick till Sileo inkasso - betalar 1400kr/mån där. Väldigt schyssta! Betalar ner den till 0kr där med 13% i ränta.

Mitt Ferratum på 57K gick nyligen till Alektum. Dom var hemska, fick tjafsa till mig en betalplan på 4500kr/mån i 9mån för att sedan ha en slutfaktura på 37.537kr 25/4-2025 där hela skulden måste vara betald! Skulden ökade också från 57K till över 67K när jag la upp avbetalningen! Klart dom värsta på hela marknaden. Så se till att försöka betala av ditt Ferratum så du inte hamnar där!

En skuld ökning på det viset är inte okej, ökade den verkligen, så det går att följa, eller visar dom för tydlighet hur mycket som ska betalas, snarare än skuldens storlek?

En skuld ökning på det viset är inte okej, ökade den verkligen, så det går att följa, eller visar dom för tydlighet hur mycket som ska betalas, snarare än skuldens storlek?
Är det räntan dom lagt på per månad?

Bilagor

• C543C99A-B13E-4E9B-9993-A97A3CEBE46B.webp
    C543C99A-B13E-4E9B-9993-A97A3CEBE46B.webp
    67.9 KB · Visningar: 130
  • DAB2AD4D-9E28-4A46-9C02-80CDDD3DBFC0.webp
    DAB2AD4D-9E28-4A46-9C02-80CDDD3DBFC0.webp
    64.6 KB · Visningar: 120
  • ECA4950E-05E4-46D5-86BF-38B2EA8A6994.webp
    ECA4950E-05E4-46D5-86BF-38B2EA8A6994.webp
    95.3 KB · Visningar: 138
Efter lite googlande och kollat i egna dokument:

Ellos - Intrum Sverige AB
Riverty - Gothia Group AB (Samma som Riverty Sweden AB)
Ferratum - Alektum Group AB
Cashbuddy - Executor Finans AB eller Gothia Group AB (Riverty)
Loanstep - Billecta AB (Går under: SBL Finans AB)
Flexkonto/Merax/Kontantfinans - Zolva AB eller Sileo Kapital AB (Under: B2 Impact AB)
Saldo bank - Svea Inkasso Aktiebolag
Qliro - Lowell Sverige AB eller Alektum Group AB (Sett båda)
Klarna - Sileo Kapital AB (Under: B2 Impact AB) - (Vanligt, men dom använder flera)
Nstart - Kravia AB
Viaconto - Partner Inkasso Sverige AB
Thorn - Gothia Group AB (Samma som Riverty Sweden AB)

Detta är dock en aning osäker information då vissa kan använda sig av flera inkassobolag eller möjligtvis att någon har bytt inkassobolag då all information inte är purfärsk.
Tack så hemskt mycket för infon

Som övriga skrivit är Alektum överlägset värst att ha att göra med. Alla lån som är på väg dit bör du hantera snarast.

Det vet jag inte, du får fråga. Blev aldrig så för mig iallafall.
Hej, vet du om det där med att de låter en pausa 30 dagar flera ggr på rad upp till 180 dagar stämmer för alla? Jag pausa nu som sagt o hoppas kunna passa igen för att hinna ikapp

Hej, vet du om det där med att de låter en pausa 30 dagar flera ggr på rad upp till 180 dagar stämmer för alla? Jag pausa nu som sagt o hoppas kunna passa igen för att hinna ikapp
Ja det ska det göra, jag pausade i 180 dagar så jag kunde betala av annat först :) o de var aldrig några problem. Skrev bara i appen till kundtjänst att jag ville fortsätta pausa så fixade dem det. :)

Ja det ska det göra, jag pausade i 180 dagar så jag kunde betala av annat först :) o de var aldrig några problem. Skrev bara i appen till kundtjänst att jag ville fortsätta pausa så fixade dem det. :)
Okej hoppas verkligen de frågade mig om anledning...gjorde de det med dig oxå?

Okej hoppas verkligen de frågade mig om anledning...gjorde de det med dig oxå?
Ja de frågade o jag sa som det var. Min skuld var på ca 40.000kr säkert.
Men genom att jag pausade lyckades jag också betala av massa annat, så nu är de nere på 16.000kr kvar :)

Ja de frågade o jag sa som det var. Min skuld var på ca 40.000kr säkert.
Men genom att jag pausade lyckades jag också betala av massa annat, så nu är de nere på 16.000kr kvar :)
OH skönt för dig och du har gett mig hopp, så jag får hoppas

OH skönt för dig och du har gett mig hopp, så jag får hoppas
Hej, ursäkta jag frågar så mycket men du skrev att du sa som det var till klarna. Sa du då att du måste betala andra lån innan du betalar deras? Går de med på att man betalar andra innan dem. Jag ska kontakta dem igen den 22 september för de är min enda räddning. Och kan de pausa 180 dagar så hinner jag betala mkt på annat för att komma ikapp.

Alektum tyckte jag var fantastiska. Pratade med två olika handläggare och min skuld på 28 000 kr, så avskrev dom 9 000 kr. Jag betalde in 19 000 kr så avskrev dom resten. Skulden hamnade hos dom 2021 och i maj 2024 föreslog jag en ackorduppgörelse och dom sa ja direkt.

Det var väldigt lätt för mig att få till en ackorduppgörelse med dom.

Hej, ursäkta jag frågar så mycket men du skrev att du sa som det var till klarna. Sa du då att du måste betala andra lån innan du betalar deras? Går de med på att man betalar andra innan dem. Jag ska kontakta dem igen den 22 september för de är min enda räddning. Och kan de pausa 180 dagar så hinner jag betala mkt på annat för att komma ikapp.
Jag sa bara de första gången, de andra månaderna jag ville förlänga skrev jag bara ”hej, jag önskar att pausa mina betalningar 30 dagar till. Med vänlig hälsning, A…. ”

O då fixade dom det :) så behövde aldrig förklara mig varje gång.

Jag sa bara de första gången, de andra månaderna jag ville förlänga skrev jag bara ”hej, jag önskar att pausa mina betalningar 30 dagar till. Med vänlig hälsning, A…. ”

O då fixade dom det :) så behövde aldrig förklara mig varje gång.
Okej tack för svar.

Mitt Ferratum på 57K gick nyligen till Alektum. Dom var hemska, fick tjafsa till mig en betalplan på 4500kr/mån i 9mån för att sedan ha en slutfaktura på 31.597 25/4-2025 där hela skulden måste vara betald! Skulden ökade också från 57K till över 67K när jag la upp avbetalningen! Klart dom värsta på hela marknaden. Så se till att försöka betala av ditt Ferratum så du inte hamnar där!
Hej, när gick ditt ferratum till inkasso? Efter hur många månader? Är det så att de nu sänder direkt till kronofogden?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp