• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Släppa allt till KFM?

KristofferL

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 September 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Det huset ligger verkligen i farozonen för utmätning
Men jag äger ju bara halva huset enligt banken..och jag trodde att kronofogden tog hänsyn till att man hade barn osv...

Menar du att vi skulle vara tvungna att sälja huset om jag släpper allt till kronofogden?

Räknade grovt på mina lån innan och jag har en månadskostnad på 17.400kr + 4000

Då har jag inte räknat med el,vatten,internet osv...

När man sitter ner och räknar på det så mår jag fan illa...hur hela livet kan vändas upp och ner på 2 år..man är ju helt sjuk i huvudet...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Men jag äger ju bara halva huset enligt banken..och jag trodde att kronofogden tog hänsyn till att man hade barn osv...

Menar du att vi skulle vara tvungna att sälja huset om jag släpper allt till kronofogden?
Den risken finns alltid… har man övervärde ska man tänka till en extra gång.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Men jag äger ju bara halva huset enligt banken..och jag trodde att kronofogden tog hänsyn till att man hade barn osv...

Menar du att vi skulle vara tvungna att sälja huset om jag släpper allt till kronofogden?

Räknade grovt på mina lån innan och jag har en månadskostnad på 17.400kr + 4000

Då har jag inte räknat med el,vatten,internet osv...

När man sitter ner och räknar på det så mår jag fan illa...hur hela livet kan vändas upp och ner på 2 år..man är ju helt sjuk i huvudet...

Det tas hänsyn till barn ja, men det är ju inte samma som att man inte utmäter hus med sådant övervärde du säger, det borde med lite okända variabler bli ett överskott på 230-250k på din andel
 

KristofferL

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 September 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Det tas hänsyn till barn ja, men det är ju inte samma som att man inte utmäter hus med sådant övervärde du säger, det borde med lite okända variabler bli ett överskott på 230-250k på din andel
Okej,du har nog bättre koll på det där än vad jag har 1.5 miljoner var det visst,men gör väl inte så stor skillnad.
Är det nån här på forumet som har blivit tvungen att sälja huset vid en utmätning?
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Okej,du har nog bättre koll på det där än vad jag har 1.5 miljoner var det visst,men gör väl inte så stor skillnad.
Är det nån här på forumet som har blivit tvungen att sälja huset vid en utmätning?
Har ni anmärkningar när ni inte fick höja bolånet?
Syns alla de skulderna på UC?

Din del är rätt stor vid ev försäljning, går ju reda upp er ekonomi om ni säljer huset och flyttar. Men förstår ni inte vill det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Okej,du har nog bättre koll på det där än vad jag har 1.5 miljoner var det visst,men gör väl inte så stor skillnad.
Är det nån här på forumet som har blivit tvungen att sälja huset vid en utmätning?
En som inte skrivit om det i trådar här, utan direkt till mig.
 

KristofferL

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 September 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Har ni anmärkningar när ni inte fick höja bolånet?
Syns alla de skulderna på UC?

Din del är rätt stor vid ev försäljning, går ju reda upp er ekonomi om ni säljer huset och flyttar. Men förstår ni inte vill det.
Nej,inga anmärkningar.
Jag tror alla dom syns på UC, fairlo lånet kanske inte gör det. Dock har jag ju typ 35k som är utanför UC, på ferratum och sms pengar.

Jag hade kunnat sälja huset,men min sambo hade aldrig velat det.
En som inte skrivit om det i trådar här, utan direkt till mig.
Okej..hoppas verkligen att man klarar sig undan det..
Kan man ringa kronofogden och höra hur det går till och se om huset hade klarat sig i så fall?
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Nej,inga anmärkningar.
Jag tror alla dom syns på UC, fairlo lånet kanske inte gör det. Dock har jag ju typ 35k som är utanför UC, på ferratum och sms pengar.

Jag hade kunnat sälja huset,men min sambo hade aldrig velat det.

Okej..hoppas verkligen att man klarar sig undan det..
Kan man ringa kronofogden och höra hur det går till och se om huset hade klarat sig i så fall?
Du får nog inse (och få sambon att inse) att huset är lösningen på era problem, och det kommer troligtvis kronofogden också anse. Man kan ju tyvärr inte ha kakan och äta den.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Nej,inga anmärkningar.
Jag tror alla dom syns på UC, fairlo lånet kanske inte gör det. Dock har jag ju typ 35k som är utanför UC, på ferratum och sms pengar.

Jag hade kunnat sälja huset,men min sambo hade aldrig velat det.

Okej..hoppas verkligen att man klarar sig undan det..
Kan man ringa kronofogden och höra hur det går till och se om huset hade klarat sig i så fall?

Visst kan du det men du kan inte få något bindande svar.
Skulle jag få fram de siffror du anger, och dina skulder inte tas med löneutmätning på kort tid så skulle jag utmäta om borgenärerna vill det.
 

KristofferL

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 September 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Du får nog inse (och få sambon att inse) att huset är lösningen på era problem, och det kommer troligtvis kronofogden också anse. Man kan ju tyvärr inte ha kakan och äta den.

Jag förstår vad du menar. Det är bara att jag tycker så jävla synd om min familj som ska behöva drabbas av mina misstag, och när man känner så blir det svårt för mig att övertala min sambo (som har nämnt flera gånger att hon aldrig sätter sig i en lägenhet).

Dock så pratade vi lite om sälja huset när mäklaren var här och värderade huset,så det kanske inte är omöjligt.
Vi bor tyvärr i en rätt så liten by och det verkar svårt att hitta någon lägenhet här nu..och hon kommer garanterat inte vilja flytta härifrån, och det vill inte jag heller.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp