• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Det är ju bra! Ska fråga om de kan frysa räntan när jag betalat i ett år ungefär, nu är det för tidigt, de kommer säga nej direkt. Lowell och Intrum Invest har fryst räntan åt mig och det är jag oerhört tacksam över, även Gothia har erbjudit mig att frysa räntan om jag betalar 1000 kr/mån istället för 600 kr så de sa att erbjudandet ligger kvar. Då kommer jag bara att ha Svea med full ränta. Tills det är dags att förhandla!
Det finns verkligen möjlighet att få fryst ränta lite överallt ! Har fått det erbjudandet från mobillån , gothia , och nano kredit innan :) vilka lån har du hos Lowell ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 430
Mottagna reaktioner
6 905
Poäng
4 477
Fick idag brev i Kivra fr Svea om att skulden fr Everyday+ överlåtits till Svea bank. Läste inte hela utan fick ångest direkt att jag missat ngn betalning (trots att jag prickat av betalning för april).
Längre ner i brevet stod det dock att om jag redan har en avbetalningsplan så behöver jag inte göra något. Men jag ringde ändå för säkerhets skull och frågade varför jag fått det brevet och Svea inkasso sa att det är för att de köpt upp skulden från Everyday+. Säkert fler här som fått samma brev!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Fick samma men jag har däremot OPR som är samma som Everyday + så dom ska säkert lägga ner eller något.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 791
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Fick idag brev i Kivra fr Svea om att skulden fr Everyday+ överlåtits till Svea bank. Läste inte hela utan fick ångest direkt att jag missat ngn betalning (trots att jag prickat av betalning för april).
Längre ner i brevet stod det dock att om jag redan har en avbetalningsplan så behöver jag inte göra något. Men jag ringde ändå för säkerhets skull och frågade varför jag fått det brevet och Svea inkasso sa att det är för att de köpt upp skulden från Everyday+. Säkert fler här som fått samma brev!
Fick samma och fick panik! :O Man behöver alltså inte göra något?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 430
Mottagna reaktioner
6 905
Poäng
4 477
Fick samma och fick panik! :O Man behöver alltså inte göra något?
Exakt, har man redan en avbetalningsplan så behöver man inte göra ngt utan brevet ska ses som information och inget annat sa dem.
Men känner igen panikkänslan!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Fick idag brev i Kivra fr Svea om att skulden fr Everyday+ överlåtits till Svea bank. Läste inte hela utan fick ångest direkt att jag missat ngn betalning (trots att jag prickat av betalning för april).
Längre ner i brevet stod det dock att om jag redan har en avbetalningsplan så behöver jag inte göra något. Men jag ringde ändå för säkerhets skull och frågade varför jag fått det brevet och Svea inkasso sa att det är för att de köpt upp skulden från Everyday+. Säkert fler här som fått samma brev!
Samma här :)
 

VerklighetenKomifattmig

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Maj 2022
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
Eftersom samlingslån tyvärr inte är aktuellt för min del så kämpar jag för att hålla mig flytande och det är som du säger, betala lägsta möjliga som gäller.
Ett mirakel att din sambo lyckats få så lågt belopp i förhållande till skulden av just Intrum.
Jag har nu valt ut några av alla skulderna som jag kommer köra snöbollseffekten på. Tre tuffa år till för min del.
Hej, ursäkta min okunskap men jag undrar vad många menar med snöbollseffekten. :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 430
Mottagna reaktioner
6 905
Poäng
4 477
Hej, ursäkta min okunskap men jag undrar vad många menar med snöbollseffekten. :)
Hej, tyckte jag svarade fr mobilen häromdagen men det verkar inte som att svaret kommit med.
Snöbollsmetoden är en metod som hjälper en att angripa sina skulder på ett effektivt sätt vilket leder till att man snabbare minskar antalet skulder och därmed sin skuldsättning.
Man väljer antingen den skulden som är minst eller den som har högst ränta och koncentrerar sig på den i första hand. Så säg att du väljer din minsta skuld och att du betalar 400 kr per månad för den. Men snöbollsmetoden kommer du att försöka betala så mkt du kan på just den skulden och när du har släckt den så kommer du ha den summan som du betalat, t ex 800 kr, över till skuld nr 2 och så betar du av den med så mkt du kan och så vidare.
En del väljer att utnyttja de betalfria månader som en del banker beviljar för att använda pengarna och pumpa in de i sin snöboll.
Hoppas du förstod :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp