Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa Gothiainkasso vad gäller?

Hej,

Jag har en skuld på gothiainkasso på ca 110k och betalar just nu 12k varje månad vilket jag inte har. Om jag släpper den skulden när får man en betalningsanmärkning?
Kan man på något sätt dröja på tiden man får en anmärkning? behöver samma mina lån i framtiden. Tacksam för hjälp.

Har du försökt förhandla med Gothia om ett lägre belopp? Tycker de har blivit bättre på att hjälpa till (beror dock på vem som besvarar ditt samtal, viljan att hjälpa till varierar bland de som sitter i kundtjänsten).
Om de inte vill bevilja lägre så kan du be om tillfälligt sänkt belopp under 6 mån, ha några bra argument till varför du inte kan betala, typ lägre inkomst eller för många andra inkassokrav.
Svar på din fråga, anmärkningen kommer 10 dagar efter att du skrivit under på föreläggandet och skickat in till kf. Finns lite knep att förhala processen. Då skriver du inte under, inväntar påminnelsen och avvaktar nån vecka till innan du skriver under. Sen kan du bestrida (innan de 10 dagarna gått ut) så får du extra tid.
Om du inte bryr dig om att kf söker dig i hemmet så behöver du inte skicka in påminnelsen heller men då kommer en delgivningsman hem till dig i sinom tid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp