• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Släppa lån hos Lumify

Henke054

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
287
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
En kompis hade mailat dom när han kunde betala då svarade dom att dom noterade det och se vad som händer
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
913
Poäng
817
De noterar och bryr sig inte. Fortsätter skicka påminnelse och ringa
Är vi lite realistiska så har man ingått i ett avtal och man har inte följt det så ska dem bara skita i det då? Dem har väl all rätt till att skicka påminnelser och ringa om man inte betalat. Vet om att det är riktig skit aktör och håller med till 100% om allt det men man får ju räkna med att dem försöker få in pengarna om man inte håller avtalet
 

Bud

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Jo det stämmer det men det som de sysslar med är att lura folk och råna folk som är desperata. Borde inte tillåtas i Sverige 2024
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
De är mardröm för spelmissbrukare, pengarna alltid tillgängliga och på kontot efter 5 minuter.
Gör inte dom en konto kontroll med Kreditz eller Tink innan dom godkänner ett lån?

Tänker då borde dom ju se alla speltransaktioner och inte godkänna lån…
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Kan inte låta bli att undra om det är så att det finns några som fortf betalar till Luma Finance eller om fler och fler slutar betala och släpper till Kf.
Väldigt många frågor här i forumet om Lumify, Credifi.
 

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Är vi lite realistiska så har man ingått i ett avtal och man har inte följt det så ska dem bara skita i det då? Dem har väl all rätt till att skicka påminnelser och ringa om man inte betalat. Vet om att det är riktig skit aktör och håller med till 100% om allt det men man får ju räkna med att dem försöker få in pengarna om man inte håller avtalet
Jo men jag tänker att meddelar man att jag kan betala ett visst datum och de noterar det kan man tycka att då har de sagt ok till att betalningen kommer det datumet. Klart de har rätt att skicka påminnelser osv absolut men vi pratar om 3 samtal per dag + Mail + sms.
 

PK 84

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Kan inte låta bli att undra om det är så att det finns några som fortf betalar till Luma Finance eller om fler och fler slutar betala och släpper till Kf.
Väldigt många frågor här i forumet om Lumify, Credifi.
Jag betalar fortfarande till båda två trots att jag ligger efter. Jag har inte jättemånga tusen kvar där och hoppas att jag ska klara mig tills jag får tillbaka på skatten .
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
913
Poäng
817
Jo men jag tänker att meddelar man att jag kan betala ett visst datum och de noterar det kan man tycka att då har de sagt ok till att betalningen kommer det datumet. Klart de har rätt att skicka påminnelser osv absolut men vi pratar om 3 samtal per dag + Mail + sms.
Ja har man meddelat dem och dem har sagt att det är ok så håller jag med om att dem kan vänta tills den dagen!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp