• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
300
Poäng
447
Innan Kfm så lär det komma otaliga påminnelser från inkasso och jag kommenterade hur vederbörande ska kunna undvika att sambon för vetskap om situationen.
Varför är du skriven hos dina föräldrar?

Du kommer inte att få behålla en krona till hyran, sålänge du är skriven hos dina föräldrar.

De kan göra hembesök och utmäta det som dina föräldrar inte kan bevisa är deras. Bilar kan utmätas oavsett vem som står som ägare ,om fogden anser att du är brukare. T.ex om du blir stannad i en bil som står på föräldrarna.
Nja? Om ägaren kan bevisa att bilen är köpt av densamme går den väl inte att utmäta? Eller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Nja? Om ägaren kan bevisa att bilen är köpt av densamme går den väl inte att utmäta? Eller?

går att utmäta ändå.

Vad beträffar ett fordon så ska det antingen framgå att fordonet tillhör gäldenären (skriven på fordonet i fordonsregistret eller i övrigt den huvudsakliga brukaren av fordonet) eller att gäldenären anses vara ägare enligt hjälpreglerna i 4 kap. 18 och 19 § UB. Hjälpreglerna medför att Kronofogden får presumera (utgå från) att en tillgång tillhör gäldenären. Det vill säga, om egendomen finns i din besittning utgår Kronofogden från att du är ägare till egendomen och kan på så sätt utmäta egendomen.
 

Flowerboy69

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
19 Mars 2022
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
13
Poäng
37
Hejsan alla hoppas det är bra med er. Jag kommer nu med en uppdatering gällande min situation och jag tog stora steget att berätta för mina föräldrar och dom kommer hjälpa mig lösa alla dessa lån så jag betalar av till dom istället. Jag vill bara säga tack till alla som finns här på forumet och besvarat mina frågor. Det jag har lärt mig av att vara i en sån här sits är att man ska alltid våga att prata med någon. jag kommer aldrig berätta för min sambo att jag har varit i denna sits vissa tycker jag gör fel som ljuger och vissa kanske förstår mig. Men jag är så glad att jag tog steget att berätta för mina föräldrar för som det ser ut nu så kommer jag slippa all denna stress med kronofogden, skuldsanering osv. Det är en riktigt lättnad och jag kommer äntligen kunna sova på nätterna och inte ständigt behöva tänka på pengar. Tack till alla er som finns här på forumet och önskar er alla lycka till jag kommer fortfarande vara aktiv här och lösa andras resor och uppdateringar.

mvh
 
Senast ändrad:

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
342
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Hejsan alla hoppas det är bra med er. Jag kommer nu med en uppdatering gällande min situation och jag tog stora steget att berätta för mina föräldrar och dom kommer hjälpa mig lösa alla dessa lån så jag betalar av till dom istället. Jag vill bara säga tack till alla som finns här på forumet och besvarat mina frågor. Det jag har lärt mig av att vara i en sån här sits är att man ska alltid våga att prata med någon. jag kommer aldrig berätta för min sambo att jag har varit i denna sits vissa tycker jag gör fel som ljuger och vissa kanske förstår mig. Men jag är så glad att jag tog steget att berätta för mina föräldrar för som det ser ut nu så kommer jag slippa all denna stress med kronofogden, skuldsanering osv. Det är en riktigt lättnad och jag kommer äntligen kunna sova på nätterna och inte ständigt behöva tänka på pengar. Tack till alla er som finns här på forumet och önskar er alla lycka till jag kommer fortfarande vara aktiv här och lösa andras resor och uppdateringar.

mvh
Lycka till. Tänk på vilken ynnest du haft, och håll allt kontroll nu
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp