Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sluta med snabblån omedelbart!

Vi kämpar dag in, dag ut med att lösa våra smslån/smålån. Smärtan vi känner inför varje morgondag får oss att äcklas av vår egen existens. Vår personlighet förändras radikalt. Vi ljuger för människor i vår närhet. inte minst för oss själva.

Är det någonting vi blir bra på, är det att hata oss själva.

Men nu får det fan vara nog grabbar! Sluta med dessa förbannade smslån! De käkar upp en inifrån. Det är som ett virus. Ett äckligt system som går ut på att "låsa" människor med sjuka räntor, som i längden blir omöjliga att betala.

Nej, jag är ingen präst! Jag bryr mig bara om mina medmänniskor. Jag jobbar lydigt varje månad, men har tyvärr inte sett "skymten" av min lön under en lång period. Alla smålån käkar helt enkelt upp den. Går en bort, kommer två nya. Det är som ett lagligt pyramidspel. Vi är helt enkelt myrorna som gör slitgörat.

Att låna för att lösa andra lån har aldrig fungerat. Det kanske fungerar första och andra gången. Men till sist står man där med brallorna nere och väntar på att bli våldtagen. Misshandlade har vi redan blivit. Men våldtäckten kommer aldrig, för ingen vill ju ha med oss att göra längre. En människa som hela tiden förnedrar sig själv är inte någon att tycka om.

Jag hoppas jag åtminstone får EN person att avstå dessa förbannade lån i fortsättningen.... För det är aldrig roligt att komma till en stadie där rösterna i ens egna skalle talar om för en vilket stort kräk man är.

VI är helt enkelt våra största fiender!

sålänge tillräckligt många vill ta hutlösa snabblån så kommer det fortsätta. Finns inte tillräckligt många som är emot lån så att det kan bli en rejäl inskränkning i räntorna.

Du då själv fortsätter att ta snabblån för att betala snabblån så du är fast i ekorrhjulet. ja det är hårt att jaga skulder. låna inte på risk alltså, var beredd på att det inte löser sig, så slipper du kolappsen och livegen prickad. Ditt prat och att inte kunna bli våldtagen var inte vettigt :rolleyes:

Jag slutade ansöka om snabblån för någon månad sedan. Det börjar se ljusare ut för min del även om det är kämpigt. En som lånar smslån brukar oftast inte skrika ut det. Men jag tycker verkligen det är otroligt sorgligt med aktörer som leker med människors liv.

Jag ber om ursäkt, men jag tror inte att jag förstod så mycket av ditt inlägg.

När jag läser mitt första inlägg så undrar jag faktiskt om jag inte tog i lite för hårt. :) Men det var så jag kände när jag gick igenom forumet och insåg vilket helvete folk befinner sig i.

Ja...det är verkligen ett rent helvete!!! Smslångivarna lånar ut till i stort sett vem som helst,fast det knappt finns ngn inkomst! De vet att de får tillbaka pengarna om inte annat från kfm och de tjänar multum på räntor och avgifter...så när de beviljar lånen så skiter de fullständigt i om vi kan betala tillbaka eller inte. God kreditgivning...nej skulle inte tro det!
Jag kommer aldrig skuldsätta mej så här igen,när och om jag någonsin kommer att bli skuldfri..
Snacka om att jag lurat mej själv att tro att det skulle ordna sej genom att börja ta smslån+andra krediter!! Fy fan....

Ja...det är verkligen ett rent helvete!!! Smslångivarna lånar ut till i stort sett vem som helst,fast det knappt finns ngn inkomst! De vet att de får tillbaka pengarna om inte annat från kfm och de tjänar multum på räntor och avgifter...så när de beviljar lånen så skiter de fullständigt i om vi kan betala tillbaka eller inte. God kreditgivning...nej skulle inte tro det!
Jag kommer aldrig skuldsätta mej så här igen,när och om jag någonsin kommer att bli skuldfri..
Snacka om att jag lurat mej själv att tro att det skulle ordna sej genom att börja ta smslån+andra krediter!! Fy fan....

Ja de tjänar otroligt mycket på oss desperata låntagare. Men har man mycket liten inkomst och jättemycket lån. Äger inget av värde, så är nog det enda rätta att söka skuldsanering. Vid utmätning blir det ju så lite som kan dras och med de räntorna som råder ökar skulderna hela tiden så man blir aldrig fri.Blir man beviljad så är man i alla fall helt fri efter 5 år. Plus att inkasson och kronofogden slutar jaga en med brev. sms, mejl. OCH ens skattepengar får man behålla själv. Jag är ett exempel på att långivarna lånar ut hursomhelst. Har en pytteliten inkomst, men har ändå blivit beviljad lån på de flesta lånesidor. Vivus och onea t.o.m. belopp som överstiger min månadsinkomst. Det säger en del om s.k. god kreditgivning...

Det är ett stort steg att inse vilket misstag man har gjort. Man tänker alltid: "Jag klarar mig alltid". Men ingenting varar för evigt. Och med en massa lån tar det roliga slut ganska snabbt.

Själv har jag vadat i skuldträsket ganska länge genom att låna för att lösa andra lån.

Men enough is enough!

Lycka till alla som befinner sig i en jobbig situation. Jag hoppas vi alla kan titta tillbaka om något/några år och minnas dessa tider som en "nyttig läxa"!

Ja de tjänar otroligt mycket på oss desperata låntagare. Men har man mycket liten inkomst och jättemycket lån. Äger inget av värde, så är nog det enda rätta att söka skuldsanering. Vid utmätning blir det ju så lite som kan dras och med de räntorna som råder ökar skulderna hela tiden så man blir aldrig fri.Blir man beviljad så är man i alla fall helt fri efter 5 år. Plus att inkasson och kronofogden slutar jaga en med brev. sms, mejl. OCH ens skattepengar får man behålla själv. Jag är ett exempel på att långivarna lånar ut hursomhelst. Har en pytteliten inkomst, men har ändå blivit beviljad lån på de flesta lånesidor. Vivus och onea t.o.m. belopp som överstiger min månadsinkomst. Det säger en del om s.k. god kreditgivning...

Tillägg: Har hållit på med sms-lån och andra krediter i 7 år!

Har du betalat och försökt ordna upp din ekonomi under den senare tiden av dessa år? Eller har du fortsatt tagit nya lån?

Har sjukpension sen 20 år tillbaka. Har inte gått att ordna upp ekonomin. Betalat, tagit nya lån och vid skattepengar och en del andra tillskott som kommit då och då betalat, så jag hela tiden kunnat ta nya lån. Givetvis inkasso på gång hela tiden. Haft massor av bet.föreläggande hos kronofogden som jag antingen betalt, fått avb.plan eller bestridit och senare betalt. Aldrig fått en bet.anm. under dessa år. Min drivkraft att inte ge upp har varit att just ej få bet.anm.

Jag förstår, måste vara otroligt tufft att leva på det sättet. Jag hoppas du tar dig ur det även om det verkar jobbigt.

Själv har jag 350000 i årsinkomst. Men en anmärkning på 1000 kr pga en försenad studieskuld för 2,5 år sedan har försvårat det rejält för mig. Det har gjort att jag idag har dragit på mig ett antal snabblån och några blancolån genom personer i min närhet som är svåra att göra sig av med. Det har gjort mig mer målmedveten då det sista jag tänker göra i livet är att göra någon som har trott på mig besviken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp