• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sluta spela annars går det så här.

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Äpplen och päron det är inte olagligt i sig att inte betala men om man lånat med vetskapen att man inte kommer kunna betala eller använt oriktiga uppgifter är det bedrägeri
Exakt så är det tack
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
281
Poäng
437
Borde inte själva spelmissbruket i sig vara en rimlig "förklaring"/orsak till att man inte har haft kontroll över helt hur man har agerat i jakt på att få spela? Säger inte att dem som lånat ut pengar kommer tycka den förklaringen är ok, men tänker att spelmissbruk nu just är klassat som ett missbruk. Vet om en del fall (förskingring) där påföljden har förmildrats pga att den åtalade har haft ett spelmissbruk..Domen blir väl att man får leva på existensminimum x antal år framöver och ev. får skuldsanering längre fram.. om inte något låneföretag har vattentät bevisning och orkar driva fallet
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Då borde jag ha blivit anmäld 70 gånger för det är säkert så många gånger jag har tagit ett lån utan att betalat en månad som sedermera förföll. Alltså aldrig påbörjat en betalning. Genom åren dvs.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
281
Poäng
437
Då borde jag ha blivit anmäld 70 gånger för det är säkert så många gånger jag har tagit ett lån utan att betalat en månad som sedermera förföll. Alltså aldrig påbörjat en betalning. Genom åren dvs.
Ja, tror det är dels svårt att bevisa och dels jobbigare och dyrare att driva med en oviss utgång..
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
794
Poäng
677
Då borde jag ha blivit anmäld 70 gånger för det är säkert så många gånger jag har tagit ett lån utan att betalat en månad som sedermera förföll. Alltså aldrig påbörjat en betalning. Genom åren dvs.


Borde du ju inte eftersom de flesta här inne som anser att det KAN vara brottsligt också säger att det är högst otroligt att de driver ärenden på det sättet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp