Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Smartast att göra..?

För att inte göra nåt överilat så behöver jag ha tips på hur jag smartast gör.
Bilen har gått sönder, jag lär ut med 6000 hos tandläkaren och vips så dog tvättmaskinen.
Nej jag har inte de pengarna undanstoppade.
Har bra kreditvärdighet, en förfrågan på UC när jag bytte bank, en på creditsafe från klarna..

Kan du betala tillbaka vid nästa lön eller kort tid så kan ett kreditkort funka i o m dom flesta erbjuder räntefritt i 55-60 dagar.
Alternativt är väl ta ett mindre lån om du inte kan låna privat?
Jag tog ett lån på en mindre summa för en stund sedan också pga liknande situation som du beskriver.

Kan du betala tillbaka vid nästa lön eller kort tid så kan ett kreditkort funka i o m dom flesta erbjuder räntefritt i 55-60 dagar.
Alternativt är väl ta ett mindre lån om du inte kan låna privat?
Jag tog ett lån på en mindre summa för en stund sedan också pga liknande situation som du beskriver.
Kommer nog att kosta en del och inte kunna betala tillbaka förrän om några månader. Vad tog du för lån?

Du kan ju fråga om du kan ta det på avbetalning? Vissa verkstäder erbjuder avbetalning i sammarbete med diverse banker och liknande.
När det gäller tvättmaskinen, när vår gick sönder köpte vi en billig Bosh på avbetalning på Elgiganten, den kostade strax under 2000 kr och den har nu hållit i mer än 5 år och tvättar fint (trots vad en del av recensionerna sa) Elgiganten har olika kampanj varje vecka så kolla på nätet.

De flesta tandläkare erbjuder idag behandling mot faktura.

Du kan ju fråga om du kan ta det på avbetalning? Vissa verkstäder erbjuder avbetalning i sammarbete med diverse banker och liknande.
När det gäller tvättmaskinen, när vår gick sönder köpte vi en billig Bosh på avbetalning på Elgiganten, den kostade strax under 2000 kr och den har nu hållit i mer än 5 år och tvättar fint (trots vad en del av recensionerna sa) Elgiganten har olika kampanj varje vecka så kolla på nätet.

De flesta tandläkare erbjuder idag behandling mot faktura.
Jo men kruxet är att då drar jag på mig tre kreditupplysningar.. räcker med en :-/

Jo men kruxet är att då drar jag på mig tre kreditupplysningar.. räcker med en :-/
Spelar det någon roll, om det kan lösa ditt problem? Alla tar möjligen inte UC. Om du bara hade 1 ff idag och låt oss säga du kommer upp i 4 ff så gör det förmodligen inte mycket på din kreditvärdighet.

Spelar det någon roll, om det kan lösa ditt problem? Alla tar möjligen inte UC. Om du bara hade 1 ff idag och låt oss säga du kommer upp i 4 ff så gör det förmodligen inte mycket på din kreditvärdighet.
Gör det inte? Trodde det var illa..
fan vilken jävla djungel det här är..

Det är naturligtvis bäst att hålla det nere och inte spontan shoppa etc men detta är ju nödvändiga utgifter. Bäst hade naturligtvis att du hade det undanstoppat men ta ett mindre lån eller avbetalningar där du kommer betala av det på några månader, då hade jag bara kört på.

Bättre för nerverna :)

Det är naturligtvis bäst att hålla det nere och inte spontan shoppa etc men detta är ju nödvändiga utgifter. Bäst hade naturligtvis att du hade det undanstoppat men ta ett mindre lån eller avbetalningar där du kommer betala av det på några månader, då hade jag bara kört på.

Bättre för nerverna :)
Ja fast jag hatar dessa jävla upplysningar
Ja det känns som att bilen kan bli dyr.. jättekul lagomt till semester

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp