Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
De tog UC på mig. Dock står det så här i kreditupplysningskopian från UC:
"Du har blivit omfrågad i egenskap av ny eller befintlig kund hos SMS KREDIT
Att inhämta kreditupplysning är ett led i vår kreditpolicy och något vi
löpande arbetar med. SMS KREDIT har valt att inte visa sitt namn som
frågeställare för andra frågeställare hos UC."
Återstår att se om de blancoregistrerar skulden... Känns inte ok det här, i villkoren står det att de INTE tar UC!
Finns ju uc som blir osynliga för banker. Vet att tex bubbleroom som jag beställde kläder ifrån, tog en uc, men det är osynlig och syns inte! Tror inte de lägger pengar på en dyr 'riktig' uc förfrågan är ju dyrt för dom.
Vad i HELV!!!! Jag har en UC med namn och allting från SMS-Kredit på 4 000..:!!! Helt stört. Passa er verkligen innan ni lånar av dom! Inte så snyggt och på sin UC. Inte så snyggt att ha på sin UC!!!
Trodde det var ett skämt först när jag såg denna tråd. Tog det lånet igår, hade jag vetat om det hade jag lånat på något annat av alla 100 ställen som finns.!!
Här är SMS Kredits förklaring till varför de nu tar UC:
Tack för ditt mail.
Det är tråkigt att du känner som du gör. Anledningen till att vi bytt till UC är att då syns inte vi som förfrågare i kreditupplysningen. Det är något som de andra kreditupplysningsföretagen inte kunnat erbjuda.
Andra företag som gör upplysningar via UC kan idag se att en kreditupplysning gjorts men de ser inte att det är vi som gjort den. Förut när vi gjort en kreditupplysning har SMS Kredit stått som förfrågare och det är vad vi vill undvika med bytet till UC.
Creditsafe eller Business Check hade väl varit ett bättre och säkert billigare alternativ än UC.
Ingen av dessa har listat tidigare förfrågningar som UC & Soliditet gör.