• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Spelberoende, stora lån/stora kostnader. hjälp!

kassuc

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
3 April 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej, efter många år av spelberoende så fick jag en värsting i början av förra året och drog på mig en massa skulder som idag inte går att hantera längre...

Jag har ca 500k i lån som är krediter och blanco som idag leder till att jag inte kan betala tillbaka efter lön, ingens förutom mitt eget fel och är fullt medveten hur efterblivet det är.
Jag har även lånat av min sambo som jag lovat och öppnat upp mig för om att sluta spela...

Årslön 352tkr

Monara 30,000kr
GF Money 30,000kr
Thorn 55,000kr
Norweigan 190,000kr
Ferratum 39,000kr
Loanstep 25,000kr
Fairlo 10,000kr
Lumify 38,000kr
Viaconto 14,000kr

Totalt: 431,000kr = Kostnader per månad = 18 093kr

Jag har en jätte dålig UC då jag drog på mig sjukt många förfrågningar utan att veta konsekvenserna utav det.
ca 40 ff
22,5%


Jag behöver era tips och råd då enda alternativet jag ser är att avsluta mitt liv för att slippa en skam.
mvh
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Hej!

Det finns inte mycket du kan göra i dagsläget förutom att fortsätta kriga på. Du måste vänta ut dina förfrågningar, du har inte ens chans att få något lån föränn du ligger åtminstone kring 10 förfrågningar (och då blir det inte bästa räntan heller).

Fairlo är den minsta skulden du har men samtidigt det bästa lånet du har troligen. Satsa på att behålla den och du kan med tiden höja din kredit ytterligare för att släcka dom andra krediterna, hur länge har du haft Fairlo?

Vanligtvis skulle jag råda dig till att bli av med Ferratum eftersom den syns på UC men jag råder dig att avakta med den förutom minsta-belopp-betalningar.

Lumify och Viaconto kommer att ta död på dig, gör allt du kan för att bli av med dom.

Du har inte extrema skulder sett till din årslön och det är absolut inget att avsluta livet för, allt du behöver är ett samlingslån för att dra ner på månadskostnaderna. Om du kan höja på Fairlo till 50K inom någon månad blir du av med Lumify och Viaconto och sen kan vi fokusera på Loanstep och GF Money.

Du är tvungen att hålla dig vid liv några månader till, du har ingenting hos inkasso eller KFM och har alla möjligheter för att hitta en långsiktig lösning sålänge du kan hålla ut några månader. Hur många förfrågningar försvinner under kommande månaderna?
 

kassuc

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
3 April 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej!

Det finns inte mycket du kan göra i dagsläget förutom att fortsätta kriga på. Du måste vänta ut dina förfrågningar, du har inte ens chans att få något lån föränn du ligger åtminstone kring 10 förfrågningar (och då blir det inte bästa räntan heller).

Fairlo är den minsta skulden du har men samtidigt det bästa lånet du har troligen. Satsa på att behålla den och du kan med tiden höja din kredit ytterligare för att släcka dom andra krediterna, hur länge har du haft Fairlo?

Vanligtvis skulle jag råda dig till att bli av med Ferratum eftersom den syns på UC men jag råder dig att avakta med den förutom minsta-belopp-betalningar.

Lumify och Viaconto kommer att ta död på dig, gör allt du kan för att bli av med dom.

Du har inte extrema skulder sett till din årslön och det är absolut inget att avsluta livet för, allt du behöver är ett samlingslån för att dra ner på månadskostnaderna. Om du kan höja på Fairlo till 50K inom någon månad blir du av med Lumify och Viaconto och sen kan vi fokusera på Loanstep och GF Money.

Du är tvungen att hålla dig vid liv några månader till, du har ingenting hos inkasso eller KFM och har alla möjligheter för att hitta en långsiktig lösning sålänge du kan hålla ut några månader. Hur många förfrågningar försvinner under kommande månaderna?
Försökte höja hos Fairlo imorse då det skulle varit en räddning, men en helhetsbedömning gjorde så att jag inte kunde få 30,000kr.

om jag ska ner under 10 ff på uc så är det tyvärr i december månad..

Saken är att jag har inte pengar till att betala hyra + lånen inför den 25april :(
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Försökte höja hos Fairlo imorse då det skulle varit en räddning, men en helhetsbedömning gjorde så att jag inte kunde få 30,000kr.

om jag ska ner under 10 ff på uc så är det tyvärr i december månad..

Saken är att jag har inte pengar till att betala hyra + lånen inför den 25april :(

Bor ni så dyrt eller är det du som betalar hela hyran?

Har du testat HappyCash? Nu vill jag inte konspirera till att ljuga men de verkar endast gå på kalkyl utöver en Creditsafe-upplysning. Uppger du att du har väldigt låga kostnader för boende samt nuvarande lån verkar det som att folk kan få åtminstone 4000 där, om det skulle hjälpa något. Minimum-betalning är 200kr på ett lån på 4000kr och räntan är 29% så det är inte helt värdelöst för att vara ett smslån.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Din månadskostnad är väldigt hög i relation till skuldbördan.

För att förbättra ekonomin är det bra att börja med grunden; att minska utgifterna och öka inkomsterna.

Vad kan du göra för att minska utgiterna?
1. Betalningsfria månader.
2. Andstånd, om lånegivarna inte har det som standard kan de fortfarande godkänna viss anstånd/uppskjutning av betalningen.
3. Uppdelade betalningar. Kolla med lånegivare om du kan delbetala någon månad.
4. Se över alla dina andra utgifter. Onödiga försäkringar, gymkort, abonnemang. Streaming tjänster. Du måste säga upp så mycket du kan (tillfälligt) för att komma på benen igen.
Allt ovanstående som blir 'sparat' måste användas för att lösa lån och krediter.

Vad kan du göra för att öka inkomsterna:

1. Jämka på skatten! Enkelt och snabbt sätt att få mer ut utav sin lön. Det verkar gå åt mycket räntor med tanke på de höga kostnader du har. Så gå till skatteverket.se och ansök om jämkning.
2. Sälj, sälj säls. Sälj av all du inte behöver.
3. Extra jobb! Sök extra jobb, kvällar helger allt för att få in några extra pengar som kan gå åt att betala av de dyraste krediterna.
4. Sambo? Har ni ett rum över? Hyra ut till tillfälliga studenter eller dylikt. (jag gjorde det i en 2a och tjänade 4500kr per månad extra).
Och igen alla pengar skall gå åt att lösa de krediter med högst månadsutgift och ränta. Håller dock med Dukemo att satsa på värstingarna Lumify och Viaconto.

Varför i hela världen har du bara sådana hemska lånegivare?
Nästa gång du skall låna skall det vara till rimliga kostnader och INGA högkostnadskrediter. Din belåning är inte hemskt, ja den är hög (vet inte hur gammal du är) men inte alls omöjlig.
Du bör komma ner till en kostnad på 5000kr i månaden istället för 18 000kr. o_O
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp