• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Spelberoende

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Det kommer att gå jättebra men det som tynger mig mest är att jag inte har kontakt med min son som är 22 år. Han tröttnade på mina återfall och just nu vet jag ingenting. Senast jag träffade honom var 15 juni.Varje dag brottas jag med mina tankar, hur kunde jag göra honom så illa? Vad var jag för en mor egentligen som spelberoende? Han mådde psykiskt dåligt och det var därför jag började spela för att jag inte kunde hantera att jag inte kunde hjälpa honom. Han förlorade sin far i cancer när han han var åtta år. Som om inte det räckte så gjorde jag ett självmordsförsök i juli i år, skickade dock ett sms till honom och han ringde polisen som bröt sig in i lägenheten och jag hamnade på intensiven. Så tack vare min son sitter jag här och skriver...

Känns helt absurt, hur ska min son någonsin kunna förlåta mig? Hur ska jag någonsin kunna gottgöra det? Saknar min son så otroligt mycket. Vet dock att han inte vill att jag tränger mig på. Ingen aning om vad han tänker eller tycker. Tystnaden är värst. Vet inte vad jag väntar på, eller så kommer det aldrig. Kanske orkar han inte umgås med mig. Värsta mardrömmen som mamma.

Blir bara mer och mer beslutsam i min kamp att vara spelfri vilket är 81 dagar idag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Börja se det mest fantastiska nu, du har varit spelfri 81 dagar och du blir mer o mer besluten att hålla dej spelfri..Anar din känsla ang sonen :( fruktansvärt jobbigt för dej men ändå håller du dej spelfri...Jag tror och hoppas att allt kommer gå bra för dej, håll dej så långt borta som möjligt från allt vad spel heter
Och hoppas du kan bygga upp förtroendet igen....
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Tack det värmer:). Man dömer sig själv hårdast ochjag vet att jag måste ge det tid. Tillhör tyvärr den otåliga typen som inte vill vänta, vill att det ska hända nu. I det här fallet har jag inget val för nu är det upp till min son hur han vill gå vidare.
Jag tänker ändå som så att i första hand ska jag bli spelfri för min egen skull, tidigare har jag försökt att bli spelfri för andras skull. Det fungerar inte för vill inte jag själv så hjälper det inte att människor i min omgivning vill det. Det tycker jag är att vara egoistisk på ett positivt sätt.

Väntar på svar gällande min omprövning av skuldsanering och det kommer väl inom några veckor. Hoppas på att jag får behålla och då skulle jag vara skuldfri om ca 3,5 år. Om jag inte får behålla min skuldsanering så kommer det inte innebära någon katastrof för det går att leva med löneutmätning och då får jag söka Skuldsanering vid senare tillfälle. Så jag har planer och har kommit så långt att jag inte längre får panik över ekonomiska problem utan tar det när det kommer. Även här handlar det om tid. Ja vill att det ska vara fort över med det går inte fortare för det.

Nu när jag lämnat spelbubblan så har även det sunda förnuftet kommit tillbaka. Vill även bygga upp förtroendet så att mina medmänniskor kan lita på mig. Jag förstår mycket väl att misstänksamheten mot mig är större än tilliten och även detta måste jag ge tid.

Sammanfattningsvis så kan jag med min envishet, kämparglöd, vilja, tålamod och framtidstro bli spelfri och få ett bra liv tillsammans med min man som är den mest fantastiska och underbara människa som stöttar mig till 100 %. Aldrig ett ont ord utan bara hjälpsamhet från hans sida så visst är han guld värd. Han har stått vid min sida under hela tiden och trots att han varit både ledsen och besviken så har han aldrig gett upp hoppet om mig.
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Annhha, vad har du för app?
Jag har någon app på engelska för alkolister, tycker väl inte riktigt den passar bra med alla räknade drinkar och så.. hehe.. Men den duger väl i alla fall, visar på 10 dagar :) men tänkte att de kanske finns bättre
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp