• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ställ en fråga - expert inom lagar & konsumenträtt

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 609
Mottagna reaktioner
1 757
Poäng
1 217
När jag fick inledande skuldsanering så lämnade några bolag in falska uppgifter till skuldsaneringsenheten. Några med fel datum men ett bolag lämnade in ett lån son inte existerade. Lånet hade ett lånenummer, ett datum och en summa som var ganska identisk med ett lån jag hade där.
Dessutom så hade de satt sitt dotterbolag som utlånade och det bolaget sysslade inte ens med utlåning utan med fakturering osv.
Det var uppenbart att de gjort det med uppsåt och tack vare att jag hade superkoll på mina skulder så kunde jag motbevisa och de plockade bort lånet till slut.
Det har gått fem år till hösten men jag kan inte riktigt släppa det.
Är det ett brott att göra som de gjorde och hur hade man kunnat gå vidare med det ?

Blev lite snurrigt där i mitten med borgenär...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Tack för svaret.
Fem år i början av 2024 som de lämnade in uppgifterna så jag ska fundera på hur jag ska göra vill ha min skuldsanering avslutad först. (November 2023).
Det är nog ingenting att lägga energi på. Utan att ha kollat lär inte straffskalan vara värre än att ev brott är preskriberat
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp