• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

St1 bränslekort

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
har en fråga angående mitt St1 kort (bränsle). Tankar på det varje gång och varje månad betalar jag hela fakturabeloppet (cirka 2000:-/månad) Står (ser jag nu) att gränsen på kortet är 8000:-, dvs, jag behöver inte betala varje hela fakturan varje månad utan kan nyttja det upp till 8’’’.

Varför syns inte denna kredit på tex Kreddy? Det är ju en kredit trots allt
Varför syns inte denna kredit hos skatteverket? (Gissar att det är för att jag aldrig betalar ränta iom att fakturan alltid betalas i sin helhet)
Den borde ju synas på UC? Iaf under beviljat resp utnyttjat.

Någon?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Tog dem full UC med det? Kanske tog en annan kreditupplysning eller mikro UC så kanske därför det inte syns
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Tog dem full UC med det? Kanske tog en annan kreditupplysning eller mikro UC så kanske därför det inte syns
Tack för bra svar! Har haft kortet i cirka 2 år så minns ej vilken kreditkoll de tog men det är nog som du säger
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Har du kollat på https://www.minuc.se/min-upplysning/? Borde stå under "Dina krediter" sen kreditlimit 8000 kr. Vet jag har ett gammalt onoff kort där som ligger och skräpar med limit på 1000 kr.
Bra poäng! Just det jag menar. Såg en dagsfärsk UC där detta kort ej stod med trots att jag har kredit på det och haft det i två år (inget nytt som ej hunnit bli registrerat alltså), därav frågan. Btw så hittade jag också en gammal studentkredit på både onoff och stadium. Relativt säker på att onoff gick via resurs bank om du vill ringa och få väck den :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Bump!
Ingen UC på denna tydligen.
100.000 i limit.
Bisnode?

Låter för bra för vara sant. Två frågor:

Beviljar dom trots många bisnodeförfrågningar?
Kan man ta ut pengar på det / betala varor som inte är kopplade till själva macken.
Märkligt att ingen skrivit om detta kort på forumet med tanke på att 100.000 UTAN UC är bra.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Bump!
Ingen UC på denna tydligen.
100.000 i limit.
Bisnode?

Låter för bra för vara sant. Två frågor:

Beviljar dom trots många bisnodeförfrågningar?
Kan man ta ut pengar på det / betala varor som inte är kopplade till själva macken.
Märkligt att ingen skrivit om detta kort på forumet med tanke på att 100.000 UTAN UC är bra.
Jag fick en UC av dom men dom rapporterar inte skulden.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
MicroUC eller full UC? Sa inte någon i andra tråden att det är Bisnode? När tog du förresten deras kort?
 
J

Jan Olov Johansson

Gäst
Poäng: 0
MicroUC eller full UC? Sa inte någon i andra tråden att det är Bisnode? När tog du förresten deras kort?
Jag har sökt hos st1 och de tog bisnode sökte i somras men fick avslag och sökte igen nyligen båda gångerna bisnode st1 finance oy står de på bisnode. Fråga dem själva vilken upplysning de tar , och de är hårda i bedömningen och nekar vid redan 8 - 10 förfrågningar och tar full bisnode med risk o fastighets info
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp