• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

ST1 privatkort (ej Mastercard)

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Fick du godkänt? Hur såg dina förutsättningar ut?

Ja, jag blev godkänd. Sökte en limit på 50.000 kr och de tog en Bisnode på mig. Jag hade inga tidigare förfrågningar som syntes på Bisnode samt en score på 660 och riskprognos på 0,40%.

Jag blev lite förvånad över att Bisnode angav score och riskprognos. Trodde bara UC gjorde det och att det skulle vara en siffra mellan 1-10 på Bisnodes upplysning, men någon siffra hittade jag inte på upplysningen.

Jävligt skumt att det tas Bisnode på vissa och UC på vissa. Det som jag kan se skiljer min förfrågan mot t.ex. PetterSthlm är att det på Petters upplysning från UC står St1 Sverige AB som frågeställare, men att det på min upplysning från Bisnode står St1 Finance Oy som frågeställare. Vi sökte tydligen båda via appen, så det är samma sätt vi har sökt på.
 

Nz88

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
729
Mottagna reaktioner
104
Poäng
317
Tar de uc eller bisnode?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Inte sökt då jag har OKQ8 visa kort men vad är skillnaden med st1? Antar same same?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp