Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

ST1 privatkort (ej Mastercard)

Aktiv medlem
Poäng: 42
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
18
Poäng
42
Har nu läst igenom alla trådar om ST1 och blir inte klokare om de tar UC eller Bisnode på deras privatkort (dvs inte det som är MC, det lär vara UC). Någon som listat ut de. De tidigare trådarna har mynnat ut i vilken som var den bästa hockystaden ;).

Har nu läst igenom alla trådar om ST1 och blir inte klokare om de tar UC eller Bisnode på deras privatkort (dvs inte det som är MC, det lär vara UC). Någon som listat ut de. De tidigare trådarna har mynnat ut i vilken som var den bästa hockystaden ;).

Skaffade ST1 Mastercard. De tog Bisnode så det lär de säkert göra även på deras privatkort.

På mig tog dom en uc! Och jag har inte mastercardet utan jag har privatkortet. Detta var i september förra året

Jag har kreditkortet med 50k. Där tog de enbart bisnode. Detta var för nöstan exak 1 år sedan.

Jag ansökte och fick en full-UC. Inga problem att få det godkänt, men pratade med deras kundtjänst. De kör UC på alla.

Jag ansökte och fick en full-UC. Inga problem att få det godkänt, men pratade med deras kundtjänst. De kör UC på alla.

Nej, det gör de inte på Mastercardet i alla fall. Där tog de Bisnode. Fast du kanske frågade om privatkortet? Konstigt om de kör Bisnode på Matsercardet och full UC på privatkortet...

På mig gjorde de full UC på Mastercard. Jag valde MC eftersom det stod här att det var Bisnode. Men fick en full UC och när jag ringde dem om de så sa kundtjänst att det alltid är full UC. Men kanske fel då. Men jag fick det iallafall.

På mig gjorde de full UC på Mastercard. Jag valde MC eftersom det stod här att det var Bisnode. Men fick en full UC och när jag ringde dem om de så sa kundtjänst att det alltid är full UC. Men kanske fel då. Men jag fick det iallafall.

Grattis till kortet! Konstigt som fan om det skiljer sig åt från person till person. Jag skaffade det i dagarna och på mig tog de Bisnode vilket de även gjort på flertalet andra. De kanske kör något random system? UC på vissa och Bisnode på vissa? Tycker dock det låter jäkligt konstigt. Har du kollat på UC om förfrågan syns?

Grattis till kortet! Konstigt som fan om det skiljer sig åt från person till person. Jag skaffade det i dagarna och på mig tog de Bisnode vilket de även gjort på flertalet andra. De kanske kör något random system? UC på vissa och Bisnode på vissa? Tycker dock det låter jäkligt konstigt. Har du kollat på UC om förfrågan syns?
Yes den syns. Ingen större fara för mig då jag bara har en annan förfrågan, men ändå :). Men om man tror att det ska vara Bisnode ska man nog vara lite försiktig :). Men men, no hard feelings ;). Verkar som sagt vara olika.

Yes den syns. Ingen större fara för mig då jag bara har en annan förfrågan, men ändå :). Men om man tror att det ska vara Bisnode ska man nog vara lite försiktig :). Men men, no hard feelings ;). Verkar som sagt vara olika.

Jäkligt märkligt att det skiljer sig åt! Kan du ta en skärmdump på förfrågan på ditt UC? Har hittat ett svar från ST1-kundtjänst där de skriver att de uteslutande använder sig av Bisnode vid sina kreditupplysningar.

Jäkligt märkligt att det skiljer sig åt! Kan du ta en skärmdump på förfrågan på ditt UC? Har hittat ett svar från ST1-kundtjänst där de skriver att de uteslutande använder sig av Bisnode vid sina kreditupplysningar.

Bilagor

• Skärmavbild 2020-05-14 kl. 09.34.48.webp
    Skärmavbild 2020-05-14 kl. 09.34.48.webp
    11.8 KB · Visningar: 295
Kanon Petter! Tack som fan! Jag sökte via deras app och fick en Bisnode. Hur sökte du? Kan det spela någon roll hur man söker tro?

Märkligt att dom kör UC på vissa Bisnode på vissa.

Jag har UC 0,2. Gick utmärkt. Ett nollat kreditkort. Ett blanco på 37000:-. 1 Ff.

Kollade med kundtjänst nu. Enbart Bisnode på deras MC - de har avtal med dessa inte UC. Någon som ansökt om deras MC med en 6:a eller liknande hos Bisnode?

Fick du godkänt? Hur såg dina förutsättningar ut?

Ja, jag blev godkänd. Sökte en limit på 50.000 kr och de tog en Bisnode på mig. Jag hade inga tidigare förfrågningar som syntes på Bisnode samt en score på 660 och riskprognos på 0,40%.

Jag blev lite förvånad över att Bisnode angav score och riskprognos. Trodde bara UC gjorde det och att det skulle vara en siffra mellan 1-10 på Bisnodes upplysning, men någon siffra hittade jag inte på upplysningen.

Jävligt skumt att det tas Bisnode på vissa och UC på vissa. Det som jag kan se skiljer min förfrågan mot t.ex. PetterSthlm är att det på Petters upplysning från UC står St1 Sverige AB som frågeställare, men att det på min upplysning från Bisnode står St1 Finance Oy som frågeställare. Vi sökte tydligen båda via appen, så det är samma sätt vi har sökt på.

Inte sökt då jag har OKQ8 visa kort men vad är skillnaden med st1? Antar same same?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp