Men är inte alla skulder redan registrerade hos Kronofogden? Och om det skulle tillkomma nya skulder, borde de väl också hamna där?Säger som Lasseman. Nya relevanta uppgifter som inte fanns med i ansökan och dyker upp i senare skede. Eller vid inrapporteringen att många lån är nya, många har inte med datum när lånen är tagna i ansökan så det bedöms man inte oftast på initialt.
Rekommenderar alltid att ha med ungefärliga eller exakta datum i ansökan för när lånen är tagna.
Står varje sökande fritt att söka verkställighet, likaväl som de kan avstå.Men är inte alla skulder redan registrerade hos Kronofogden? Och om det skulle tillkomma nya skulder, borde de väl också hamna där?
Det är det jag inte riktigt förstår. Hur kan det dyka upp “nya” eller “färska” skulder när man redan har haft löneutmätning i tre år? Jag trodde att alla skulder som omfattas av utmätningen redan fanns registrerade hos Kronofogden.
Men är inte alla skulder redan registrerade hos Kronofogden? Och om det skulle tillkomma nya skulder, borde de väl också hamna där?
Det är det jag inte riktigt förstår. Hur kan det dyka upp “nya” eller “färska” skulder när man redan har haft löneutmätning i tre år? Jag trodde att alla skulder som omfattas av utmätningen redan fanns registrerade hos Kronofogden.
Jag hade inte en enda anmärkning eller skuld registrerad hos kronofogden när jag ansökte om skuldsanering.Men är inte alla skulder redan registrerade hos Kronofogden? Och om det skulle tillkomma nya skulder, borde de väl också hamna där?
Nej det behöver inte finnas hos inkasso ens för den delen.
Inte helt sällsynt att det finns skulder till något lokalt "runes bygg" som är ganska mjuk i indrivningen.