• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Stor skuld och räntan tickad kraftig

Abbe

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
6 Mars 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej!

För 5 månader sedan hamnade jag på inkasso och skulden var då 418.000kr och i dagsläget har det blivit 428.000kr även om jag betalat in 2500kr varje månad. Alltså den ökar istället för minska.

Jag kan absolut inte hamna på KFM. Vad har ni för tips? vad kan göras? Vad skulle få dom ta bort räntan eller frysa den? Har dom ens rätt att göra så? för att jag läst inkassolagen och den säger att inkasso får ta avgift men inte överdriva det eller göra det svårt för den skuldsatta. Tacksam för hjälp. Alla tips och råd uppskattas.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Hej!

För 5 månader sedan hamnade jag på inkasso och skulden var då 418.000kr och i dagsläget har det blivit 428.000kr även om jag betalat in 2500kr varje månad. Alltså den ökar istället för minska.

Jag kan absolut inte hamna på KFM. Vad har ni för tips? vad kan göras? Vad skulle få dom ta bort räntan eller frysa den? Har dom ens rätt att göra så? för att jag läst inkassolagen och den säger att inkasso får ta avgift men inte överdriva det eller göra det svårt för den skuldsatta. Tacksam för hjälp. Alla tips och råd uppskattas.
Förmodligen är räntan så pass hög att 2500 i månaden inte täcker den så därför går skulden upp istället.
Blir ju dröjsmålsränta med så högre än du hade innan! Så nog mer det som är problemet och inte avgifterna.
Så ja dem gör tyvärr inget fel:(
Frysa räntan eller ta bort den är helt beroende på hur gammalt det är men var det 5 månader sedan så kommer det nog inte att hända.
Enda alternativet att dem kanske kan göra det är om du betalar in en jätte summa typ hälften direkt kanske men gissar på att det inte är ett alternativ.
Annars är det att höja månads beloppet så du täcker ränta samt amortera lite
 

Abbe

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
6 Mars 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Förmodligen är räntan så pass hög att 2500 i månaden inte täcker den så därför går skulden upp istället.
Blir ju dröjsmålsränta med så högre än du hade innan! Så nog mer det som är problemet och inte avgifterna.
Så ja dem gör tyvärr inget fel:(
Frysa räntan eller ta bort den är helt beroende på hur gammalt det är men var det 5 månader sedan så kommer det nog inte att hända.
Enda alternativet att dem kanske kan göra det är om du betalar in en jätte summa typ hälften direkt kanske men gissar på att det inte är ett alternativ.
Annars är det att höja månads beloppet så du täcker ränta samt amortera lite
Vet du om det är inkasso eller företaget som jag har skulden hos bestämmer räntan? Om jag kommer överens med själva företaget kan dom ta bort räntan då? alltså har dom makt över inkassobolaget?
 

autismaddict

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
17 September 2023
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
42
Poäng
156
Dyu måste betala betydligt mer varje månad
 

Bud

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
Du behöver kontakta dem att de ska stoppa räntan men då kommer de att vilja ha minst 8-10 tusen per månad
 

office

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
22 November 2023
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
43
Poäng
156
Du måste väl fått en amorteringsplan? Den har ju ett slutdatum.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp