Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Stor varning för Bedragare Gisle Arnesen AB m.fl

Vet någon var man bör skriva ut varningar mot företagare som är bedragare i grund och botten? Så det når ut till stora massan inom industribranschen?

Detta är en person som inte betalar ut löner till sina anställda och fördröjer konkursbeslut på något mirakulöst vänster så att statlig lönegaranti inte faller ut. Han lyckas hitta kryphål efter kryphål och är överlag slipad när det gäller att kringgå rättsliga spel.

Ett företag måste gå i konkurs för att statlig lönegaranti ska falla ut efter man redan haft rekonstruktion en gång tidigare. Ska sägas att löner varit extremt fördröjda tidigare men nu har inte lön betalats ut på snart 4 månader och ni kan tänka er hur hårt detta slår mot familjer som inte har så stor buffert och sitter med hus och lägenhetslån. Det är över 100.000kr i uteblivna löner per person.

De som arbetar kan inte heller säga upp sig och byta jobb för då går de miste om lönegarantin för de månader de inte fått lön för. Man måste bli uppsagd eller företaget gå i konkurs så de sitter fast i ingemansland just nu.

Det hela är mycket mer komplicerat och inget jag kan gå in på i dagsläget till fullo då det inte är klart och inga löner betalats ut men har ert företag eller någon ni känner affärer med denna person bör de avslutas omedelbart för detta är en extremt oärlig person som tar till alla fula knep som finns att tillgå.

Omedelbart näringsförbud bör falla ut på denna person.
Han finns även med på lexbase men vet inte vad personen är dömd för då jag inte tänker sponsra den tjänsten.

Anledning till att han fördröjer allt är för att troligtvis kunna flytta över det mesta av maskinvärde på sin son, sälja och skriva över maskiner innan företaget går i konkurs.

Detta är en person som förstör folks liv och bör aldrig få driva ett företag på något vis i framtiden.

Hur får jag ut detta så relevanta företag lätt kan hitta information om detta.
Var bör jag skriva det?

En tidning i staden det rör sig om kommer även granska detta.
Facket och tingsrätten är redan inblandade sedan länge men arbetar segt.

Det jag vill säga till er här är att ni aldrig vet vad som händer i livet så för all del, skaffa er en buffert på minst 100-150.000kr.

Senast ändrad:
Nu har Gisle Arnesen AB betalt ut två månadslöner till en av de anställda men inget till de andra! Hur kan man särbehandla sin personal på det viset? Kan man inte betala ut lite till alla istället för att ge en två månadslöner! Verkar i mina ögon skumt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp