Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Studier efter beviljad skuldsanering

Någon som vet hur det funkar med att börja studera efter beviljad skuldsanering? Kan det innebära problem?
Arbetsförmedlingen tvingar mig nu i stort sett att söka en nytillkommen utbildning, som tidigare inte funnits här.
Som det ser ut nu är jag arbetssökande 50% och har sjukersättning 50%. Den nya utbildningen innebär ju egentligen ingen större löneökning i framtiden än den man räknar med i mitt beslut, jag byter bara inriktning kan man säga. Studierna kommer vara på heltid i 2 år och jag kommer behöva söka CSN.

CSN räknas ju inte som inkomst vid utmätning, så jag antar att det inte gör det vid skuldsanering heller.
Om du har en betalningsplan så lär väl den bli nollad under 2 år, och jag gissar att någon eller några av dina borgenärer kommer tycka till att skuldsaneringen därför ska förlängas med de maximala 2 år som den kan förlängas, för att kompensera dem. Du måste söka omprövning för att det ska kunna ske.
Har du ingen betalningsplan är det nog ingen som bryr sig nämnvärt. Du kan ju begära omprövning och hänvisa till att din inkomst är ännu lägre, då har du gjort precis allt du kan för att "göra rätt", även om beslutet kommer bli att man inte ändrar skuldsaneringsbeslutet
Om du har skulder hos CSN som du fått anstånd med pga skuldsaneringen vet jag dock inte om du har möjlighet att få något CSN utbetalt.

Jag pluggade med skudie lån o jag har /hade då oxå skuldsanering.

Stort tack för era svar. Jag har inga tidigare skulder till CSN

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp