• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

svårt få lån med detta score?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
252
Mottagna reaktioner
208
Poäng
407
Hur ser den totala skuld- och räntebilden ut?
Hur är tjejens ekonomiska situation?
Northmill Reduce kan vara ett alternativ utifrån ditt fina UC. De tar över befintliga krediter och sänker den genomsnittliga räntan på dessa krediter, maxbelopp 300 000 kr.
 

cosmos

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
16 Januari 2015
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Hur ser den totala skuld- och räntebilden ut?
Hur är tjejens ekonomiska situation?
Northmill Reduce kan vara ett alternativ utifrån ditt fina UC. De tar över befintliga krediter och sänker den genomsnittliga räntan på dessa krediter, maxbelopp 300 000 kr.
tjejen har inga lån mer en delad billånet då rå...=) jag har som sagt totala 150 lax med csn inräknat men jag vet att de är korkat ta in de för lösen tidigare eftersom de är så förmånligt låg ränta.
 

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
252
Mottagna reaktioner
208
Poäng
407
Ett möjligt alternativ kan vara ett lån via Wästgöta finans, maxbelopp 300 000 kr. Detta lån kan då täcka tidigare lån ( ej CSN förstås) + kontantinsatsen för den nya bilen. Fördelen med detta upplägg blir att Wästgöta finans tar sin kreditupplysning via Bisnode och inte UC det vill säga detta lån försämrar inte din fina UC-score. Sedan får du ta ett vanligt billån och då förhandla en bra ränta och då tar de förhoppningsvis kreditupplysning via UC så att du fördelar dina kreditupplysningar och drar nytta av dina fina UC-score. Ett annat alternativ är förstås samlingslån vid någon annan kreditgivare med kreditupplysning via UC och då kanske billån via någon annan kreditupplysning typ Bisnode. Om du får ett bra erbjudande på Wästgöta finans med 300 000 kr till en bra ränta kan du ju lägga mer än 20 % kontantinsats på bilen för att sänka den totala räntekostnaden för billånet, framför allt om räntan på billånet blir svårförhandlad ( hög).
 

cosmos

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
16 Januari 2015
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
enligt SBAB fick jag en ränta på 3.8% de kunde erbjuda 200 lax men då jag står på bilen 50% men de ser de som( räknar)100% a 160000 fast jag har de delat med tjejen är de dåligt eller bra? de var de deras max tak att låna ut
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 286
Mottagna reaktioner
687
Poäng
637
enligt SBAB fick jag en ränta på 3.8% de kunde erbjuda 200 lax men då jag står på bilen 50% men de ser de som( räknar)100% a 160000 fast jag har de delat med tjejen är de dåligt eller bra? de var de deras max tak att låna ut
Utgick ifrån att du skulle söka hos en förmedlare. Får man fråga varför du valde att söka hos en bank endast och inte flera? Du hade mest troligt fått ett högre belopp beviljat samt kanske även lägre ränta.
 

cosmos

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
16 Januari 2015
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Utgick ifrån att du skulle söka hos en förmedlare. Får man fråga varför du valde att söka hos en bank endast och inte flera? Du hade mest troligt fått ett högre belopp beviljat samt kanske även lägre ränta.
jag kolla in vissa banker men de var enligt mitt tycke oseriösa , jag vet inte om denna bank är bättre och klart jag skulle gjort via förmedlare ….. men de har många oseriösa aktörer....
 
Senast ändrad:

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 286
Mottagna reaktioner
687
Poäng
637
jag kolla in vissa banker men de var enligt mitt tycke oseriösa , jag vet inte om denna bank är bättre och klart jag skulle gjort via förmedlare ….. men de har många oseriösa aktörer....
Vad menar du med oseriösa?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp