Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svårt med Bolån

Hej!
Mitt hyresvärd vill sälja sitt hus och vi kom överens på ett pris. Det är med 450000kr ingen stor summa och jag behöver ungefär 280000kr lån. Jag är fast anställd med 19000kr (blir höjd i Juli om 1000kr netto) men min sambo har just startad eget företag och kan inte visa upp nagån månadslön (men behöver ingen större investition längre). Det tillommer 2 barn (en från mig, för andra får vi 1500 underhåll). Jag har ingen annan lån eller kredit, inga anmerkningar.

Vi har sökt gemensam hos min bank (Swedbank) och hon förklarade till mig att jag gå tillbaka med 7000kr varje månad efter deras schablon. Länsförsäkringar (som jag har en del försäkringar) nekade på grund av att det är för stor risk att hela lån är beroende på mitt lön. Det hjälpte inte att vi betalar alla driftskostnader (förutom lite högre försäkring och underhåll) redan nu och 2700 i hyran. Räntekostnad är just nu bara ca. 750kr så det är nästan 3000 över varje månad (med min lönehöjning). Vi även klarade av ett billån med 2000 förut.

Frågan är - vad gör jag fel att den inte lysnnar och bara går efter schablon? Jag har även räknad allt på papper, gick genom ett helt år kontoutdrag...
Är det bättre att jag söker ensam? Men det är väl så att jag måste ange att jag är sambo och har ett barn? Jag har nu redan 2 kreditupplysningar blir det ett problem? Vi har bokat en tid hos handelsbanken på måndag och jag undrar om det är rätt grej att gå ditt gemensam igen...

det kan ju va så som de säger att ni kommer inte klara kostnaderna varje månad.och pga osäker inkomst för din man.de vill inte ta risker helt enkelt att ni inte kommer klara det.och de vill också va säkta på att banken får pengarna.jag vet hur det är när man räknar och vet att man kommer klarar det.hur många banker har man inte själv försökt förklara det för men dom har sina shabloner att gå på.tyvärr.

jag tror att ni får vända er till lån som freedomfinance,bank2 eller marginalen som de kanske heter idag, bluestep.nackdelen med dessa är de dyra kostnaderna o räntor.har ni fått nej redan hos swedbank och länsförsäkringar så ev får ni nej hos handelsbanken.de kommer se att ni sökt hos de andra och kommer antagligen bli nyfikna på varför det blev avslag.

detta är nästan omöjligt svara på.det hänger på bankerna.enda är att gå till handelsbanken o pröva.ibland kan det vara bättre söka ensam.har bara erfarenhet av vanliga lån.att jag stod som medsökande med min man men då fick han avslag.när han sökte ensam gick det bra.men kanske det är tuffare villkor för bostadsköp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp