Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Svarat på delgivning, har på mig till den 17 sep.

Kunnig medlem
Poäng: 167
Meddelanden
261
Mottagna reaktioner
43
Poäng
167
Hej, kan man försöka att skapa sig lite mer tid efter man har skrivit under delgivningen på något sätt, 17 sep är sista dagen och skulle gärna vilja köpa mig tid tills löningen.
Tack för svar.

Hej, kan man försöka att skapa sig lite mer tid efter man har skrivit under delgivningen på något sätt, 17 sep är sista dagen och skulle gärna vilja köpa mig tid tills löningen.
Tack för svar.
Ja, du kan bestrida ärendet.

Då går det tillbaka till inkasso som då får avgöra om det ska till domstol eller inte för tvist.

Men det är en lång process och betalar du vid löning så hinner du lätt.

behövs inte bestridas. du kan bara vänta 5-6 veckor med att skriva under delgivning. de flesta som väntar 6 veckor hinner inte få en delgivningsman efter sig.

behövs inte bestridas. du kan bara vänta 5-6 veckor med att skriva under delgivning. de flesta som väntar 6 veckor hinner inte få en delgivningsman efter sig.
Har redan skrivit under. Tänkte mest om det är värt att ta risken o bestrida och vänta tills 25 sep och sedan betala, är det något man kan göra?

Har redan skrivit under. Tänkte mest om det är värt att ta risken o bestrida och vänta tills 25 sep och sedan betala, är det något man kan göra?
Finns det ansökan om skuldsanering inne eller planer på det i närtid rekommenderas inte att bestrida.

Annars gör du som du vill. Det bestrids till domstol har jag för mig, så osäker på kostnader tillkommer

Har redan skrivit under. Tänkte mest om det är värt att ta risken o bestrida och vänta tills 25 sep och sedan betala, är det något man kan föra
Finns det ansökan om skuldsanering inne eller planer på det i närtid rekommenderas inte att bestrida.

Annars gör du som du vill. Det bestrids till domstol har jag för mig, så osäker på kostnader tillkommer
nej inget sånt, gäller inte stor summa utan att jag gärna vill betala när lönen kommer.

Har redan skrivit under. Tänkte mest om det är värt att ta risken o bestrida och vänta tills 25 sep och sedan betala, är det något man kan föra

nej inget sånt, gäller inte stor summa utan att jag gärna vill betala när lönen kommer.
Det behöver du inte bestrida för inget. Med hög sannolikhet har inget hänt innan löning

Min vetskap har det kommit till skuld att betala läget är anmärkningen redan ett faktum

Om du väntar med att betala eller bestrida till löning så kommer det bli ett utslag, skuldsaldo och anmärkning.

Enda sättet att undvika är att bestrida skulden. Tillkommer inga avgifter om inte inkasso bolaget begär det, och de hinner de ej göra fram tills löning.

När du väl betalt kommer ärendet läggas ned hos både inkasso

Om du väntar med att betala eller bestrida till löning så kommer det bli ett utslag, skuldsaldo och anmärkning.

Enda sättet att undvika är att bestrida skulden. Tillkommer inga avgifter om inte inkasso bolaget begär det, och de hinner de ej göra fram tills löning.

När du väl betalt kommer ärendet läggas ned hos både inkasso
Om jag invänder, blir det automatiskt utslag?

Om jag invänder, blir det automatiskt utslag?
Om du bestrider så avslutar kronofogden sin handläggning och de skickar då en fråga till inkasso bolaget om de vill skicka det vidare till domstol. Är det en mindre summa så gör de oftast inte det. Men detta tar säkert 1-2 veckor innan de ens är där och då har du hunnit betala och ärendet läggs ned

Jag tror du kan skriva "betalt" som anledning till bestridande, sedan har man 10 dagar på sig innan något mer händer (förklaringstid). Då har du köpt lite tid.

Jag tror du kan skriva "betalt" som anledning till bestridande, sedan har man 10 dagar på sig innan något mer händer (förklaringstid). Då har du köpt lite tid.

Kfm bryr sig inte om vad man skriver i betridande. Man kan skriva kycklingburgare och det blir samma effekt.

Kfm bryr sig inte om vad man skriver i betridande. Man kan skriva kycklingburgare och det blir samma effekt.
undrar mest om vad som händer när man bestrider dagen innan den 17 sep, Blir det domstol direkt eller finns det chans att man kan köpa sig tid till den 25, för att sedan betala hela beloppet innan det går till domstol

undrar mest om vad som händer när man bestrider dagen innan den 17 sep, Blir det domstol direkt eller finns det chans att man kan köpa sig tid till den 25, för att sedan betala hela beloppet innan det går till domstol

Det skickas brev till borgenären med fråga om vad som vill göra. På en vecka ska det mycket till för att hinna.

Jadå

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp