• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Svea Inkasso, kontakt

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Efter ha läst era inlägg så tvekar jag inte mer att släppa everydayplus till fogden, i mitt läge Behöver jag hålla ut till december...för jämkningen och ta ut spår att sparad semester hjälper. Men även om jag släpper dom 47k till fogden... Så får dom återbäringen som är på 50k i april ändå.. Så inte hela världen.... Kan säga mobillån är inte roligt heller
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Samma här... tur jag inte äger vapen, Intrums kontor ligger en stenkast fr där jag bor. Är tvungen att se deras jävla logga varje gång jag åker till och fr jobbet.

Men har du testat att mejla till handläggaren istället för att ringa och prata med Kundtjänst? För mig återkallade de en gång. Men då mejlade handläggaren och pressade rejält, var verkligen desperat då det handlade om ett belopp som jag aldrig skulle kunna betala till Kfm. Först hade de sagt att de inte skulle skicka till kfm tills jag fått svar om att betala lägre under sommaren men de skickade ändå. och vägrade återkalla först.

Jag mejlade handläggaren. Hon besvarade mig spydigt. Jag har nu mejlat Everyday, enda chansen är att dom tar kontakt med Svea Inkasso, det är ju trots allt dom som har sista ordet.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Efter ha läst era inlägg så tvekar jag inte mer att släppa everydayplus till fogden, i mitt läge Behöver jag hålla ut till december...för jämkningen och ta ut spår att sparad semester hjälper. Men även om jag släpper dom 47k till fogden... Så får dom återbäringen som är på 50k i april ändå.. Så inte hela världen.... Kan säga mobillån är inte roligt heller

Vad låg skulden på ursprungligen? 47 k låter som ganska mycket ränta.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Jag mejlade handläggaren. Hon besvarade mig spydigt. Jag har nu mejlat Everyday, enda chansen är att dom tar kontakt med Svea Inkasso, det är ju trots allt dom som har sista ordet.
Ett tips då jag var i liknande situation... ring tillbaka till Everyday+ nästa vecka och hör om de meddelat Svea att ärendet ska dras tillbaka. för det är inte säkert att Svea kommer att göra det eller informera dig om det. När de vägrade sänka månadsbeloppet och skickade till Kfm istället så ringde jag OPR och då fick jag höra att OPR meddelat Svea att de kan acceptera 2000 kr som lägsta betalning under 3 månader (istället för 3000 kr). Men till mig sa Svea att OPR inte godkänt lägre betalning. Så jag konfronterade dem att jag faktiskt själv varit i kontakt m OPR och de har visst gått med på 2000 kr och meddelat Svea det... då hade de inte så mkt att komma med! då blev det sänkt belopp plus återkalla fr kfm.

Lycka till! Det är så energikrävande att hålla på så här mot inkassobolagen men vi har inget val!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
25k är skulden från början :)
Det är väl kreditutrymmet som är 25 000 kr, resten är ränta! Jag ligger ocksåöver 40 000 kr och halkar efter med en betalning. Frågade Everyday+ när det skickas till Inkasso och de sa att när man ligger efter med 3 betalningar får man ett brev och betalar man inte då så skickas skulden vidare.

Jag kan inte betala dubbelt den här månaden (de vill ha 8 300 kr) men min plan är att betala för en månad och så länge jag ligger efter med en månad så hoppas jag att de inte skickar vidare. Under tiden ska jag försöka betala ikapp.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Det är väl kreditutrymmet som är 25 000 kr, resten är ränta! Jag ligger ocksåöver 40 000 kr och halkar efter med en betalning. Frågade Everyday+ när det skickas till Inkasso och de sa att när man ligger efter med 3 betalningar får man ett brev och betalar man inte då så skickas skulden vidare.

Jag kan inte betala dubbelt den här månaden (de vill ha 8 300 kr) men min plan är att betala för en månad och så länge jag ligger efter med en månad så hoppas jag att de inte skickar vidare. Under tiden ska jag försöka betala ikapp.
Det stämmer att efter 3 mån får man varning om uppsägning och då ska det man är skyldig in.. Jag betalade in 17k i maj månad..så skulden var nere på 29k ..men var tvungen att ta ut. Det gör jag inte längre... Bättre släppa och hoppas på inkasso eller fogden.... Du har faktiskt bättre ränta hos fogden än du har när du betalar till everydayplus...kollade det förra veckan .samma gäller mobillån 35 i kredit där kostar mig idag 2800kr i ränta... Hos fogden 1400 kr..... Helt galet! Men sant !
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Ett tips då jag var i liknande situation... ring tillbaka till Everyday+ nästa vecka och hör om de meddelat Svea att ärendet ska dras tillbaka. för det är inte säkert att Svea kommer att göra det eller informera dig om det. När de vägrade sänka månadsbeloppet och skickade till Kfm istället så ringde jag OPR och då fick jag höra att OPR meddelat Svea att de kan acceptera 2000 kr som lägsta betalning under 3 månader (istället för 3000 kr). Men till mig sa Svea att OPR inte godkänt lägre betalning. Så jag konfronterade dem att jag faktiskt själv varit i kontakt m OPR och de har visst gått med på 2000 kr och meddelat Svea det... då hade de inte så mkt att komma med! då blev det sänkt belopp plus återkalla fr kfm.

Lycka till! Det är så energikrävande att hålla på så här mot inkassobolagen men vi har inget val!
Kräk är dom. Det har nog att göra med att dom inte köper skulderna, utan agerar ombud. Dom tjänar nog mer på att få in skulden så fort möjligt. Att räntan tickar på är det ju endast Everdayplus som vill.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Det stämmer att efter 3 mån får man varning om uppsägning och då ska det man är skyldig in.. Jag betalade in 17k i maj månad..så skulden var nere på 29k ..men var tvungen att ta ut. Det gör jag inte längre... Bättre släppa och hoppas på inkasso eller fogden.... Du har faktiskt bättre ränta hos fogden än du har när du betalar till everydayplus...kollade det förra veckan .samma gäller mobillån 35 i kredit där kostar mig idag 2800kr i ränta... Hos fogden 1400 kr..... Helt galet! Men sant !
Det hade varit roligt att bestrida det där för ocker. Det är väl ingen som gjort det hittills...
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Det hade varit roligt att bestrida det där för ocker. Det är väl ingen som gjort det hittills...
dom mailade mig i måndags och bad mig ringa upp, så gjorde det... Hon sa hon förstod det var tufft för mig... Jag var sen med 1 månad... Jag vet att jag kommer ha på mig till första veckan i november att betala... Hon sa det räcker jag betala 4000 från förra månaden, då sa jag att det är omöjligt så det kan du glömma. Sen sa jag att jag få se om jag släpper alltid till fogden eller inte... För blir ju tidigast december lönen som är aktuellt med löneutmätning :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp