Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea inkasso VIDRIGA!!

Måste bara få skriva av mig! Har två skulder hos Svea inkasso som ligger med i min löneutmätning. Jag var i kontakt med Svea igår, frågade om jag fick upprätta en ny amorteringsplan och att de drog tillbaka ärendet från KF. Jag fick svaret med inb uppgiftee att om jag betalade 1500:- så återkallades ena ärendet å ny avb plan upprättades. Jag betalade omedelbart in dessa 1500:-.
Idag fick jag ett nytt mail att de inte tänker dra tillbaka någon skuld! blir så trött. De 1500:- hade jag behövt till annat nu iom jag har löneutmätning. Men nu betalade jag in dem eftersom jag fick ett Mail att då kommer de återkalla.

Har du ett mail signerat av en handläggare så kan du nog ifrågasätta skeendet. Oavsett vilket är det bra att du sprider deras ruttna tillvägagångssätt.

Men fy vilket vidrigt beteende ! Jag själv har dock enbart positiva erfarenheter av dom de har varit väldigt hjälpsamma och förstående . Hoppas det löser sig och håller med inlägget ovan har du det skriftligt så borde du kunna gå vidare med det. Kanske blivit något missförstånd .

Ja dom är hemska , gjorde likadant för mig för 1 år sedan betalde in 1500 kr för en everydayplus skuld och dom skulle dra tillbaka ! Dom gjorde det inte ! Riktiga rövhål är det som jobbar där ! Ljuger och är riktgt otrevliga många gånger . Kommer aldrig betala in mer till dom , kommer låta dom få sina pengar genom utmätningen ! Hemskt att man kan hålla på så !

Dessutom hade dom glömt att registrera 4 inbetalningar från kronofogden 1 från skatteåterbäringen och 3 st från lönen ! Sjukt dåligt ! Det fick dom höra !

Ja jag är så galet ledsen just nu p besviken. 1500:- är väldigt mycket pengar när man har utmätning, och så gör de såhör!! Jag bifogade mailet jag fått att de skulle dra tillbaka osv, men inget hjälper.

Vad även att den handläggaren slm skrivit till mig att jag skulle betala in, att ringa mig snarast då jag vill ha förklaring. Men det lär hon väl inte göra...

Varit med om liknande, ville ha några dagars uppskov och och personen i kundtjänst lovade att inget händer med ärendet under tiden jag inväntar svar fr Svea. Gissa hur glad jag blev när det kom brev fr kfm att Svea skiskcat skulden dit trots att mannen lovade att inget skulle hända.
Sen den händelsen har jag lärt mig att aldrig kontakta Sveas kundtjänst då de har noll befogenheter, mejlar ALLTID direkt till handläggaren.
Först ville de inte dra tillbaka men jag gav mig inte och skrev flera mejl till handläggaren om att jag blivit lovad att ärendet skulle pausas men att de skickat till kf. Till slut återkallade de ärendet fr kfm men det var fruktansvärt. Man är redan utsatt, så gör de det värre!!
Som du själv säger, dessa 1500 kr du betalat in utan resultat, de hade du behövt till ngt annat men man tror ju när de säger att de ska dra tillbaka.
Om du orkar... ge dig inte i första taget utan mejla handläggaren (namn står på fakturna).

Ja jag är så galet ledsen just nu p besviken. 1500:- är väldigt mycket pengar när man har utmätning, och så gör de såhör!! Jag bifogade mailet jag fått att de skulle dra tillbaka osv, men inget hjälper.
sjukt dåligt av dom ! dom är nog sämst ! även lowell inkasso ! sileo är verkligen bäst !

sjukt dåligt av dom ! dom är nog sämst ! även lowell inkasso ! sileo är verkligen bäst !
Håller med om detta faktiskt
Svea inkasso riktiga skitägg
Jag är nu skuldfri från dom sen länge men fy vad de har gjort mig ledsen många ggr och de är ett riktigt skitföretag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp