Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea inkasso VIDRIGA!!

Ge dig inte ty detta var verkligen lågt av Svea. De lurade dig att betala en summa till ingen nytta.
Gör som jag gjorde, skriv till Sveas klagomålsansvarige. Jag blev lurad på samma sätt som dig och fick efter kontakt med klagomålsansvarige ett vänligt svar att hen utrett och att en handläggare skulle kontakta mig för upprättande av bet.plan som överrenskommet var. En trevlig handläggare ringde mig, ärendet drogs tillbaka och vi kom överrens om en bet.plan. Jag hoppas mitt tips kan hjälpa någon annan. Det är värt att prova och det är din rättighet när det så uppenbart visar på att ett fel är begånget. Du ska inte drabbas av att en handläggare gjort fel.
Författa ett mail, bifoga det mail du fått och förklara din ekonomiska situation och be om en rättelse.

Klagomålsansvarig för Svea Ekonomi är Mats Ihd
Klagomålsansvarig för Svea Bank är Tomas Ericsson

Vill du nå oss är du välkommen att ringa 08-735 90 00 eller mejla:

För dig som är kund i Svea Ekonomi:
[email protected]
För dig som är kund i Svea Bank:
[email protected]

Lycka till!

Tänk på att nästan alla inkassobolag har en klagomålsansvarig, så nöj er inte med snorkiga handläggare, lögner och löften som inte håller. Klaga! Om inte annat kan rutiner förbättras och personal bytas ut.

Det svåraste bolaget som jag upplever att klaga till är Alektum. Men kom ihåg att man kan klaga mer än en gång!

Låter helt sjukt, inget förvånar mig med dessa inkassobolag. Hört liknade av andra och har blivit riktigt dåligt behandlad av företag jag med. Just Svea har sjukt nog alltid varit snälla mot mig, fått uppskov ( de få gånger jag bett om det) fått sänka beloppet i avbetalningsplanen varje gång jag bett om det och fick en betalningsfri månad nu. Typ kunnat baka in alla ärenden förutom ett ärende (6 stycken) i ena avbetalningsplanen. Kämpat med en avbetalningsplan i 2,5 år dock och skött den felfritt, kanske därför de har förståelse för har inte så mycket kvar nu. För mig är det Gothia som är jordens största as och rövhål iallafall mot mig. Tror de kommer skicka mig till KFM snart bara för att de anser det för skojs skull. De har ju hotat med det tidigare trots att jag skött mig.
Men ska inta ta ifrån dig någonting. Trist att det behandlar dig så här!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp