• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Swedbank 1500 dragits fel?

kalle33

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Juni 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Hade inte tillräckligt med pengar på ett Swedbankkonto för att de skulle kunna dra 1500 kr i januari (dras varje år) men i augusti typ kunde de dra. Som @Varitmedförr säger så dras avgifter förr eller senare.
Ja men på mitt vanliga konto dras det ibland sånt där men aldrig på e sparkonto för har aldrig använt det så blev så paff när dom dratt 1700 kr
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 522
Mottagna reaktioner
6 971
Poäng
4 507
Ja men på mitt vanliga konto dras det ibland sånt där men aldrig på e sparkonto för har aldrig använt det så blev så paff när dom dratt 1700 kr
Ja det verkar konstigt då, har du ringt och frågat?
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Ja men på mitt vanliga konto dras det ibland sånt där men aldrig på e sparkonto för har aldrig använt det så blev så paff när dom dratt 1700 kr
Vad är det för skillnad på konto och e-sparkonto? Är tanken att man ska spara pengar till buffert på e-sparkonto?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Vad är det för skillnad på konto och e-sparkonto? Är tanken att man ska spara pengar till buffert på e-sparkonto?
Ja, har haft e-sparkonto där jag överförde pengar som buffert, ingen sparränta.
De har aldrig dragit någon avgift för mig på den konto.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 342
Mottagna reaktioner
13 430
Poäng
8 917
Råkade ut för samma sak haha så jävla surt. Inte haft någonting hos Swedbank tidigare, förde över 1200 kronor till mitt konto på Swedbank och 800 kr drogs.

Aldrig ens haft ett kort till det konto men hade internetbank förvisso så inte konstigt det drogs :D
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
454
Mottagna reaktioner
345
Poäng
477
Konstig tråd.
En fråga om ett fel och samtidigt vet man orsak.
Beställa man en produkt så betalar man, inga konstigheter.
Deal with it
 

hypo

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
30 September 2021
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Ja men på mitt vanliga konto dras det ibland sånt där men aldrig på e sparkonto för har aldrig använt det så blev så paff när dom dratt 1700
Med stor sannolikhet så valde du e-sparkontot som avgiftskonto när du tecknade internetbetalningsfunktionen i internetbanken (då det är den som kostar pengar).
Har du sedan dess skaffat nyckelkund-konceptet kanske du kopplade det till ditt vanliga lönekonto.
Har det då under lång tid inte funnits pengar på e-sparkontot ligger det och väntar på att pengar ska komma in för att dra de avgifterna från förr som inte betalats.
Är du nyfiken kan du kontakta Swedbank så kan de ta reda på vilken period pengarna avser för de kan ta fram det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp