• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Swedbank samlingslån

Henke054

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
285
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
Har möte med Swedbank till veckan om samlingslån. Någon som har erfarenhet av deras samlingslån? Är premium kund där och tidigare haft Blancolån på 550 000kr som snart är slutbetalt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

sunshinewillcomeagain

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 December 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej Henke! Fick samlingslån där förra året på 250 000 kr, hade dåliga förutsättningar så fick ganska hög ränta (7,4%) vilket dock var bättre än lånen jag samlade där högsta räntan var 10%. Fick rak amortering vilket är dyrare i början men billigare i längden, något jag uppskattar! Nu ett år senare när jag lyckats amortera ner mina lån rejält så omförhandlade jag räntan till 6,5%. Var det något specifikt du ville veta?
 

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Hej Henke! Fick samlingslån där förra året på 250 000 kr, hade dåliga förutsättningar så fick ganska hög ränta (7,4%) vilket dock var bättre än lånen jag samlade där högsta räntan var 10%. Fick rak amortering vilket är dyrare i början men billigare i längden, något jag uppskattar! Nu ett år senare när jag lyckats amortera ner mina lån rejält så omförhandlade jag räntan till 6,5%. Var det något specifikt du ville veta?
Hej, får jag fråga vad du hade för förutsättningar?
 

sunshinewillcomeagain

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 December 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Vid det tillfället, 792k i lån och ca 450k i årslön. Och 1,5% i UC-risk om jag minns rätt.

Nu, lite mer än ett år senare, är jag nere på 569k i lån. Och gått från 4 st långivare ner till 2 st. Det går framåt:)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 669
Poäng
4 477
Vad innebär det att vara premium kund hos Swedbank?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp