Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Synligt UC blanco på 940.000, ytterligare 140.000 osynligt

Hej!

Någon som har råd hur man ska bete sig för att rätta upp sin situation och utgifter? som det är betalar jag allt om allt cirka 20.000 varje månad i olika amorteringar/räntor på mina lån. Har en drös och de stora lånen som uppgår till cirka 900.000 ligger alla kring 10-15% ränta, sen har jag cirka 35-40k i utnyttjad kredit på UC. Resten är diverse smålån som jag har med sämre ränta.

Mina förutsättningar är att jag har en massa olika timanställningar och deklarerade 660k 2018, 572k 2019 och 555k 2020 tror jag. Detta året kommer jag hamna däromkring igen. Dvs jag har en anställningen där merparten av mina pengar kommer från sedan 5 år tillbaka där jag drar in cirka 450k om året.
Min UC är rätt kass just nu, om det beror på utnyttjad kredit på cirka 35k eller att jag just nu har 9 st FF(den sista går ut i mars nästa år, men runt slutet av november kommer jag ha kvar 4 st)
Inga anmärkningar, 148k i underskott förra året, cirka 42k i underskott året dessförinnan.

Hade velat få ner månadskostnaden på något is. Ligger på marginalen om jag inte får det arbetsupplägg som jag vill, kommer dessutom bli knappert med övertid de kommande månaderna.

Vet inte vilka som kan tänkas acceptera ett samlingslån när man har såpass mycket mer i blanco än årsinkomst och sen vet jag heller inte vad de säger ifall jag vill lösa lån utanför UC. Utgår från att de vill lösa dem åt mig, även ifall jag skulle få ett remember lån(som jag betalade av förra året)

Tror du får lägga upp en liten tidsplan där du först betalar ner synliga krediter och väntar ut FF! Sen längre fram försöker du (som ett andra steg) ta ett samlingslån för att betala bort "diverse smålån med högre ränta". Hur stora och många är de stora lånen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp