• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Syns inkasso ärenden som betalningsanmärkning i uc?

Bekymrad

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
263
Poäng
437
Som rubriken säger. Om ett ärende går till inkasso och man får till en betalningsplan, syns det det betalningsanmärkning då? Har aldrig haft ärende hos inkasso men bär man läser här inne känns det som en lösning att komma ur vissa skulder om man får till en avbetalningsplan. Har jag missuppfattat det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Har inget svar, tyvärr men jag är också jätte nyfiken på dina frågor. Och i vilket läge vet man att det är bättre att släppa till inkasso?
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Att ha ett ärende hos inkasso ger ingen betalningsanmärkning. Först när det hamnar hos KF och de meddelar utslag blir det till en anmärkning. Missbrukad kredit hos bankerna ger också en anmärkning i UC.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Som rubriken säger. Om ett ärende går till inkasso och man får till en betalningsplan, syns det det betalningsanmärkning då? Har aldrig haft ärende hos inkasso men bär man läser här inne känns det som en lösning att komma ur vissa skulder om man får till en avbetalningsplan. Har jag missuppfattat det?
Först vad är det gått till inkasso? Jag vet när mitt easycard gick till inkasso fick jag en avbetalningsplan men en misskött kredit hos UC oxå. Så var det oxå med Supreme card och Ticket kontot, men seqr betal blev ingen misskött kredit bara en avbetalningsplan hos colligent. Bättre avbetalningsplaner än nya lån.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Har inget svar, tyvärr men jag är också jätte nyfiken på dina frågor. Och i vilket läge vet man att det är bättre att släppa till inkasso?

Det ser nog olika ut för alla, men i generella termer så är det nog läge att släppa till inkasso när man konsekvent behöver låna för att täcka upp sina utgifter varje månad. Sen kanske det stannar där, med avbetalningsplaner som man kan hantera, men har man väl öppnat kranen så kanske det också är läge att släppa hela vägen till KFM för löneutmätning. I många fall är detta den klart vettigaste vägen att gå, och ju förr man inser det desto bättre. Jag kämpade på med skulder i 12-13 eländiga år innan jag 2015 fick ett vettigt samlingslån - hade jag tidigt släppt till KFM hade jag varit kvitt skulderna på en bråkdel av den tiden och besparat mig många sömnlösa nätter. Det hade lätt varit värt att arbetsgivaren fått reda på att jag hade trasslig ekonomi. Nu sover jag visserligen bättre, men har ju fortfarande skulder om än med bra ränta.
 
Senast ändrad:

Bekymrad

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
263
Poäng
437
Det låter ju som en lösning mer än något att vara rädd för men väldigt konstigt. Förutsatt att man får till en avbetalningsplan och inte tar nya krediter.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Först vad är det gått till inkasso? Jag vet när mitt easycard gick till inkasso fick jag en avbetalningsplan men en misskött kredit hos UC oxå. Så var det oxå med Supreme card och Ticket kontot, men seqr betal blev ingen misskött kredit bara en avbetalningsplan hos colligent. Bättre avbetalningsplaner än nya lån.

Misskött kredit blir det om långivaren skickar in alla uppgifter till UC, vilket de mindre sällan gör.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Misskött kredit blir det om långivaren skickar in alla uppgifter till UC, vilket de mindre sällan gör.
Ticket konto, supremecard och easycard gjorde detta, Medmera kort också. Har fått misskött kredit av dom. Lika bra. Nu är det mer svårt att låna och handla på kredit
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Ticket konto, supremecard och easycard gjorde detta, Medmera kort ocå
Att kreditkorten gör det är inte särskilt förvånande, ticket kanske lite mer - men antar att de då också tog en fullständig UC-förfrågan när kontot startades?
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Att kreditkorten gör det är inte särskilt förvånande, ticket kanske lite mer - men antar att de då också tog en fullständig UC-förfrågan när kontot startades?
Japp, jag hade lite kvar på ett onoff kort oxå som gick vidare. Men skönt att rensa i skiten
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp