Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ta lån för att lösa kreditkort, bra idé?

Jag har tänkt att försöka låna upp på mitt BN lån som jag har 150.000 på idag och med detta lån betala ner mina 2 kreditkort.

Min senaste UC FF var i nov-18. Har precis sjunkit i score från 48% till 33,7%. Tänker att det är bättre att ha nollade kreditkort än att få en extra UC ff för betyget? Risken finns ju också att jag får en UC FF men ingen höjning på lånet....

Jag har tänkt att försöka låna upp på mitt BN lån som jag har 150.000 på idag och med detta lån betala ner mina 2 kreditkort.

Min senaste UC FF var i nov-18. Har precis sjunkit i score från 48% till 33,7%. Tänker att det är bättre att ha nollade kreditkort än att få en extra UC ff för betyget? Risken finns ju också att jag får en UC FF men ingen höjning på lånet....
Om du snart ska försöka söka nytt samlingslån är det bättre att ta ett dyrare snabblån som inte tar UC för att få bort kreditkorten. Den strategi du föreslår är för riskfylld för eventuella små fördelar.

Jag hade 12k på bw försökte höja flera gånger men fick aldrig. Slutbetalde bwlånet icg 1-2 månader senare sökte jag samlingslån med dom. Erbjöds 340.000, tog 190 som jag behövde då. Har aldrig fått höja efter de trots mycket amortering o bättre förutsättningar än när jag beviljades först. Det är en risk o söka om höjning hos dem men berätta gärna hur de går. Jag nekades med 10.7 i uc o 17ff.

Jag hade också gått på aktörer som inte tar synlig uC.

Jag prövade nu. Sökte 30.000 i upplåning och kryssade i samla andra lån. Fick direkt avslag MEN de har inte tagit nån UC (jag får sms direkt när UC tas). Så tur i oturen..... Eftersom de inte ens tagit UC så var det nog något automatiserat nej. Vill ta ett "osynligt" lån men är körd på Bisnode och har redan alla som tar Creditsafe.....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp