Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tankar om livet som skuldsatt

Helgen är över och stressen att pussla ihop räkningar fortsätter :( det känns som rysk roulette. Vilken räkning ska man våga låta bli att betala.

Usch vad jobbigt men du ser ju ljuset i tunneln så kämpa, du kan lite till du har ju fixat det så länge? Att släppa allt till KF är nog bara vettigt för de som inte äger sitt boende? Då får det ju helt andra konsekvenser?

Inte om man förlorar familj och jobb :( Jag ser ljuset om ett par månader och så länge inga oförutsedda utgifter uppstår.

Men har inget liv, all tid går till oro och det är svårt att vara social då.

Inte om man förlorar familj och jobb :( Jag ser ljuset om ett par månader och så länge inga oförutsedda utgifter uppstår.

Har försökt kolla om du nämnt det förut, men hittar inte i så fall... Varför blir du av med jobb och familj om det blir utmätning?

För att min sambo inte vet om det och skulle inte acceptera den typen av misslyckande som även skulle påverka honom. Det skulle med hänsyn till beloppen säkert även bli utmätning i hemmet vilket skulle förvärra det ytterligare med tanke på barn etc. Har ett sådant jobb att en utmätning skulle innebära att jag inte skulle kunna jobba med det jag gör, det har med ekonomi att göra till viss del och huruvida man är lämplig då.

Dessutom blir det helt omöjligt att flytta till ny lägenhet vilket vi vill för att få ner kostnaderna. Och ännu värre om jag skulle bli själv skulle jag hamna på gatan. Har ingenstans att ta vägen.

För att min sambo inte vet om det och skulle inte acceptera den typen av misslyckande som även skulle påverka honom. Det skulle med hänsyn till beloppen säkert även bli utmätning i hemmet vilket skulle förvärra det ytterligare med tanke på barn etc. Har ett sådant jobb att en utmätning skulle innebära att jag inte skulle kunna jobba med det jag gör, det har med ekonomi att göra till viss del och huruvida man är lämplig då.

Ok, jag förstår. Det är dock ytterst svårt att sparka någon som har fast anställning på sådana grunder om det inte är ett säkerhetsklassat jobb, oavsett vilken befattning man har.

Kan inte säga mer om att jag vet att det kommer att innebära problem för mig.
Jag växlar mellan självömkan, inte för att jag hamnat i denna sits, det är totalt mitt fel! men för att jag kämpat så jäkla hårt och mycket! Och så finns dessa bolag som utnyttjar ens svaga ställning. Och för att man inte orkar strida i tingsrätten...

Du kanske i alla fall skulle prata med någon, en psykolog eller kurator (kanske du redan testat), just bara för att få ur dig lite av allt. Jag kan inte sätta mig in i hur det skulle vara att inte ha någon, i mitt fall min man, att dela allt detta med. Han är ju min allra bästa vän & som jag kan dela allt med....är du verkligen säker på han/hon verkligen skulle lämna dig om du berättade? Ibland målar man ju fan på väggen & tror det allra värsta. Kanske det bästa du gjort...kanske kan han/hon hjälpa dig att må lite bättre <3 Då har ni inte heller gemensam ekonomi förstår jag eftersom han/hon inte vet, kanske ni även kan hjälpas åt med den biten om du berättar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp