Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

tankar...

Måste bara få skriva av mig lite tankar om allting

Bisnode är skit, lättare att ha med UC att göra. Hur många låneaktörer börjar snart inse detta, finns ju snart inga som får lån med dessa och hur ska man då tjäna pengar?

Spelsajter och låneaktörer är i maskopi. Hur många gånger ploppar inte en spelreklam upp på tv och strax därefter reklam för diverse lån. Stor jävla konspiration allting.

Vi vanliga människor som har hamnat snett i ekonomin pga olika anledningar skiter alla fullkomligt i. Bankerna tjänar pengar på oss och stödjer fula fiskar

Du straffas hårt om du inte betalar dina räkningar. Det är inte ett brott enligt lag (tror jag). Begår du andra brott så kommer du ofta lindrigt undan. Men tusan om du inte betalar i tid. Då blir det inkasso och kronofogden lilla vän.

Är bara lite trött på allt...

Du menar att du hellre suttit i fängelse än låtit dina skulder gå till KFM?

Bisnode är skit, lättare att ha med UC att göra. Hur många låneaktörer börjar snart inse detta, finns ju snart inga som får lån med dessa och hur ska man då tjäna pengar?

Spelsajter och låneaktörer är i maskopi. Hur många gånger ploppar inte en spelreklam upp på tv och strax därefter reklam för diverse lån. Stor jävla konspiration allting.

Vi vanliga människor som har hamnat snett i ekonomin pga olika anledningar skiter alla fullkomligt i. Bankerna tjänar pengar på oss och stödjer fula fiskar

Du straffas hårt om du inte betalar dina räkningar. Det är inte ett brott enligt lag (tror jag). Begår du andra brott så kommer du ofta lindrigt undan. Men tusan om du inte betalar i tid. Då blir det inkasso och kronofogden lilla vän.

Håller med speciellt när det gäller räkningar som inte betalas i tid. Vid små belopp så tredubblas summan som man i slutändan få betala, det är sjukt! Alldeles för många och höga straffavgifter. Men som du säger med andra lite mer brottsliga handlingar kan man komma lindrigt undan.
För att inte tala om man kursar ett bolag, då är man märkt för lång tid framöver hos alla myndigheter, långivare etc. medan i andra länder med mer vänligt företagsklimat som USA t ex kan en konkurs ses som en erfarenhet och that's it! Du kan starta ett nytt bolag och försöka på nytt. Här betraktas man som en brottsling för det!

Håller med känner samma sak

Jag vet, men läser nästan dagligen här att "brottslingar har det så mycket bättre" än skuldsatta. Det är ett befängt påstående.
Ja fast ibland undrar man tamesjuuton du straffas om du har mycket skulder och hamnar i en ekomisk ohållbar situation! Och det önskar jag ingen all den ångest o oro som medföljer hemskt och det är så man känner sig kriminell

Men herregud. Snacka om att misstolka. Läs igen. Det jag menar är att straffet för att slarva med ekonomin är hårt jämfört med vissa brott som har begåtts
Tyvärr misstolkas saker här ibland! Förstår precis vad du menar! För vissa måste man vara övertydlig då dom har svårt att läsa lite mellan raderna o tänka till!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp