• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Tar Resurs Bank/ Svea mikro UC vid köp av säng för 20k

Hej997

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
23 Januari 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Hej allesammans jag vill köpa en säng och undrar om ni vet vilken kreditupplysning Resurs bank eller Svea tar vid ett större köp? Sängen kostar 20000:- vill ta den på avbetalning. Är det Micro UC eller full UC som gäller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Införskaffade mig Mio-kortet (går via Resurs) förra året och fick 20K gräns utan att full UC togs, även när jag testat ansöka om höjning. Har aldrig använt kortet men såvitt jag vet är jag beviljad och har det tillgängligt.

Säger bara att detta var för mig förra året så man vet ju aldrig, bäst att checka med dom.
 

Hej997

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
23 Januari 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Införskaffade mig Mio-kortet (går via Resurs) förra året och fick 20K gräns utan att full UC togs, även när jag testat ansöka om höjning. Har aldrig använt kortet men såvitt jag vet är jag beviljad och har det tillgängligt.

Säger bara att detta var för mig förra året så man vet ju aldrig, bäst att checka med dom.
Ok man får väll hoppas att det är samma ni som då
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Vi köpte matsalsmöbler på Mio med 6 mån. räntefritt via Resurs (ca 26.000;-), och det märkliga var att det inte genererade någon ff men det dök upp på UC´n under blanco. :facejoy: Om det hade dykt upp under avbetalningskredit så hade jag inte blivit lika förvånad. Detta var dock ett år sedan!
 

Hej997

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
23 Januari 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Vi köpte matsalsmöbler på Mio med 6 mån. räntefritt via Resurs (ca 26.000;-), och det märkliga var att det inte genererade någon ff men det dök upp på UC´n under blanco. :facejoy: Om det hade dykt upp under avbetalningskredit så hade jag inte blivit lika förvånad. Detta var dock ett år sedan!
Synd bara att resurs tar en full uc och inte en mikro uc. Det är just på Mio jag hittat det jag vill köpa. Klarna är nog bäst om man vill dela upp en betalning utan att behöva riskera en uc
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Bör tillägga från mitt tidigare inlägg: Jag fick ingen UC-upplysning tagen men krediten syns på UC.

Har varit samma med Resurs när jag köpt flygbiljetter, aldrig fått UC men alltid registrerats som blancolån/kredit på UC.
 

Hej997

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
23 Januari 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Ingen som nyligen köpt något på avbetalning med resurs och vet om dom tar Full/Micro UC vid köp?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Santander på Mediamarkt tar full UC.

Om du ska kika på elektronik rekommenderar jag Inet eller Cdon för avbetalning då de använder Qliro som i mitt och många andra fall inte tar UC. Går att chatta med Qliro och kontrollera detta också för säkerhetsskull.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp