Tas det UC på slutlikvid dagen?

Hej,

Jag undrar likt rubriken om någon med erfarenhet vet om Banken tar en ny upplysning i samband med att bolånet betalas ut till säljaren. Jag är i akut behov av ett blancolån.. snabbt! Jag har skrivit på alla papper och skickat in gällande bolånet. Tillträdet är inom en vecka. Tror ni de tar en ny upplysning för att se om något har förändrats sedan de beviljade lånelöftet?? Rent tekniskt har de ju rätt att göra det men är det praxis??

Jag är livrädd att de få se en ny upplysning från annan bank då... och nekar mig lånet vilket i sin tur gör att säljaren kommer stämma mig för kontraktsbrott. Om man t.ex lånar från Bank Norweigan så står det ju inte blanco summan så de kan ju enbart se upplysningen och inget annat. Hur allvarligt tror ni det är? Nekar dom mig lånet för det??

Men ursprungsfrågan är om ni tror de gör en ny upplysning i samband med att lånet betalas ut.... jag tror att det är ungefär 50% att jag får en anmärkning om jag väntar med blancot till affären är klar.

Tacksam för svar

Kanske beror det på vilken bank, men de flesta lär göra en slutlig kreditprövning när du tänker utnyttja bolånelöftet, så du bör nog undvika att dra på dig en UC-förfrågan hos BN. Vad är det som riskerar ge dig en anmärkning? Kan du lösa det med ett mindre lån som inte syns på UC? Det går ju också att (något omoraliskt) förhala processen genom att neka skuld och sedan medge vid tingsrätten för att undvika en anmärkning (men då lär du hamna hos Lexbase istället - vilket är trist, men det påverkar i alla fall inte din UC).

Hej,

Jag undrar likt rubriken om någon med erfarenhet vet om Banken tar en ny upplysning i samband med att bolånet betalas ut till säljaren. Jag är i akut behov av ett blancolån.. snabbt! Jag har skrivit på alla papper och skickat in gällande bolånet. Tillträdet är inom en vecka. Tror ni de tar en ny upplysning för att se om något har förändrats sedan de beviljade lånelöftet?? Rent tekniskt har de ju rätt att göra det men är det praxis??

Jag är livrädd att de få se en ny upplysning från annan bank då... och nekar mig lånet vilket i sin tur gör att säljaren kommer stämma mig för kontraktsbrott. Om man t.ex lånar från Bank Norweigan så står det ju inte blanco summan så de kan ju enbart se upplysningen och inget annat. Hur allvarligt tror ni det är? Nekar dom mig lånet för det??

Men ursprungsfrågan är om ni tror de gör en ny upplysning i samband med att lånet betalas ut.... jag tror att det är ungefär 50% att jag får en anmärkning om jag väntar med blancot till affären är klar.

Tacksam för svar

Hej, min bank tog UC på mig när lånet skulle betalas ut. Jag har Nordea. Först en Uc när jag sökte lånelöfte. Sen en till när lånet skulle betalas ut. Med vänlig hälsning

Hej,

Tacksam för svar

Skatteskuld som är på väg till KF?

Det beror nog helt på vilken bank du har löftet i.. dom har olika rutiner

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp