• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tele2 tog en kreditupplysning på mig

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Men hur kan man använda någons personnummer utan ens tillstånd och sedan ta en kreditupplysning på den när man inte vill köpa något? Utan jag sa tydligt att det är min mamma och jag uppgav min mammas personnummer.
Hur kan den som du pratar med veta att du har din mammas tillstånd, du som är så noga med tillstånd?

Varför behöver din mamma ett telefonabonnemang om hon inte själv kan prata i telefon?

Och, som sagt, du får ju ändå inte teckna något abonnemang i hennes namn, så vad skall samtalet mynna ut i?
 

lyxföllan

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
7 April 2023
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Du försöker blåsa din stackars mamma och grinar samtidigt över en kreditupplysning tagen på dig . Herregud säger jag bara.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 029
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Hur kan den som du pratar med veta att du har din mammas tillstånd, du som är så noga med tillstånd?

Varför behöver din mamma ett telefonabonnemang om hon inte själv kan prata i telefon?

Och, som sagt, du får ju ändå inte teckna något abonnemang i hennes namn, så vad skall samtalet mynna ut i?
För min mamma var bredvid mig och sa att det var okej till tele2 att jag (sonen) får tala. Varför min mamma behöver abonnemang är för att hon kanske vill ha en billigare än vad hon har nu? Sen varför jag prata är fortfarande att jag kan mer än vad min mamma kan och jag själv har tele2 och försökte fixa samma erbjudande som jag fick.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 029
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Du försöker blåsa din stackars mamma och grinar samtidigt över en kreditupplysning tagen på dig . Herregud säger jag bara.
Blåsa min stackars lilla mamma? Rättare sagt hjälpa min mamma. Hon har Tre och betalar 349 kr för fria samtal och MMS men endast 2 g surf. Tele2 erbjöd 249 kr för fria samtal,MMS och fri surf och vi godkände detta. Jag uppgav min mammas personnummer med henne i bakgrunden som kunde bekräfta detta till personen som jobbar på tele2 och sedan råkade han ta upplysning på mig istället för min mamma. Precis skaffat ditt konto och ska säga ”herregud säger jag bara” tönt
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
405
Poäng
487
Blåsa min stackars lilla mamma? Rättare sagt hjälpa min mamma. Hon har Tre och betalar 349 kr för fria samtal och MMS men endast 2 g surf. Tele2 erbjöd 249 kr för fria samtal,MMS och fri surf och vi godkände detta. Jag uppgav min mammas personnummer med henne i bakgrunden som kunde bekräfta detta till personen som jobbar på tele2 och sedan råkade han ta upplysning på mig istället för min mamma. Precis skaffat ditt konto och ska säga ”herregud säger jag bara” tönt
för det första lär hon inte ha FRI surf för 249 kronor per månad, det lär kosta 6-700kr
för det andra förstår jag inte er upprördhet över samtalet, det är väll jättebra att sonen sitter bredvid om mamma ska teckna abonnemang om hon inte har kunskapen? Gjort likadant själv massor med gånger och även jobbat i branschen så inget konstigt alls, att killen på tele2 gör en kreditupplysning är mänsklig faktor eftersom du knappade in ditt personnummer innan så är det inte helt konstigt att det sker misstag, men du kan vara lugn, bisnode kommer ta bort den om några dagar.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 029
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
för det första lär hon inte ha FRI surf för 249 kronor per månad, det lär kosta 6-700kr
för det andra förstår jag inte er upprördhet över samtalet, det är väll jättebra att sonen sitter bredvid om mamma ska teckna abonnemang om hon inte har kunskapen? Gjort likadant själv massor med gånger och även jobbat i branschen så inget konstigt alls, att killen på tele2 gör en kreditupplysning är mänsklig faktor eftersom du knappade in ditt personnummer innan så är det inte helt konstigt att det sker misstag, men du kan vara lugn, bisnode kommer ta bort den om några dagar.
Tack för ditt svar och dem kommer ta bort den ja.
Sedan angående surf så är det 249 kr för samtal,mms och fri surf. Jag betalar idag 199 kr för fri surf,samtal och mms.
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Blåsa min stackars lilla mamma? Rättare sagt hjälpa min mamma. Hon har Tre och betalar 349 kr för fria samtal och MMS men endast 2 g surf. Tele2 erbjöd 249 kr för fria samtal,MMS och fri surf och vi godkände detta. Jag uppgav min mammas personnummer med henne i bakgrunden som kunde bekräfta detta till personen som jobbar på tele2 och sedan råkade han ta upplysning på mig istället för min mamma. Precis skaffat ditt konto och ska säga ”herregud säger jag bara” tönt
Ja den där nya lyxföllan gör inte annat än skriva en massa nonsens, ny medlem och 4 meddelanden = enbart spytt galla i varje tråd.

Skönt att det löser sig för dig med upplysningen!
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
722
Poäng
647
Om det är fria samtal och MMS din mamma vill ha, plus lite surf, så kan jag tipsa om att Hallon.se har ett ganska bra abonnemang - förutsatt att din mamma bor på en större ort. Här i Götet fungerar det utmärkt, men jag kan inte säga hur det skulle funka på ett litet ställe.

Det kostar 159 kronor i månaden, och det betalas med betalkort varje månad i förskott. Så inget trams med att delge personnummer och sånt. Din mamma behöver bara göra ett kortköp en gång och så är det färdigt. De är också ganska snälla mot de som har ekonomiska bekymmer eftersom de inte ger kredit utan tar betalt för kommande månad genom att löpande debitera kortet. Det är förstås nåt att hålla reda på. Men jag tycker att det funkar.
 

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Om de tog Bisnode, spelar det någon roll då?

Har för mig de inte visar antal tagna upplysningar?

Eller är det bara Creditsafe?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp