• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Telefonabonnemang, försämrar det ens kreditbetyg

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Jo, det fick jag. Ett abonnemang till sambon. Jag måste också ha en ny telefon men jag ska dit imorgon och bara förlänga det befintliga som står på en släkting.
Ska byta från Samsung och Iphone och testa Huawei :D
Jag har nyligen skaffat mej en Huawei Mate 20 Pro, genom jobbet. Har förmånen att jobba med bl a mobila lösningar, så jag har ett helt koppel med telefoner liggandes på kontoret som jag testar, men nu har jag bestämt mej för Huawein, riktigt bra telefon med ett kanonbatteri och lagom storlek, slår iPhone och Samsung med hästlängder.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Jag har nyligen skaffat mej en Huawei Mate 20 Pro, genom jobbet. Har förmånen att jobba med bl a mobila lösningar, så jag har ett helt koppel med telefoner liggandes på kontoret som jag testar, men nu har jag bestämt mej för Huawein, riktigt bra telefon med ett kanonbatteri och lagom storlek, slår iPhone och Samsung med hästlängder.

Gud vad skönt att höra nu när man har bytt till just den. Det är 20 pro jag tog :D!
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Beställde nyss en Huawei Mate 20 Pro från Tele2, till det ganska humana priset av 291 kr/mån i 24 månader. Det tycks ha gått bra trots mina betalningsanmärkningar. Vet inte vad för upplysning de eventuellt har tagit, men Tele2 påstås ju köra med Bisnode. (Syns inget på Bisnodes "Min upplysning".)

Är dock befintlig kund hos Tele2 sedan många år, vilket kanske kan påverka.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Jag kör exakt samma. Tele 2 med Huawei. Riktigt bra mobiltelefon!
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Jag kör exakt samma. Tele 2 med Huawei. Riktigt bra mobiltelefon!

Ja den verkar bra. Var och kände lite på den i butik under helgen, men eftersom det skulle vara lite pinsamt att bli nekad så kändes det enklare att beställa en på nätet än att slå till direkt. Bra pris också, billigare än en iPhone 8...
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Tele 2 tog visst en Bisnode på mig, fick mejl om det nu. Telefonen fick jag i går. Mycket nöjd.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Tele 2 - Bisnode.
Telenor - Bisnode.
Telia - Sergel
Hallon/Tre - UC

Finns det ingenstans man kan plocka ut telefoner förutom Telia som inte tar UC/Bisnode?
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Förlängde mitt abonnemang i mars hos comviq, trodde aldrig det skulle gå igenom då jag har anmärkningar.. tog även en iPhone XS max. Ingen upplysning togs på mig vad jag vet
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Tele 2 - Bisnode.
Telenor - Bisnode.
Telia - Sergel
Hallon/Tre - UC

Finns det ingenstans man kan plocka ut telefoner förutom Telia som inte tar UC/Bisnode?

Comviq: Ingen upplysning har tagits på mig. Har de senaste 3 åren tagit ut 3 mobiler. Beställde faktiskt en igår, ingen upplysning har tagits och mobilen är på väg.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Tack för svar.

Någon som inte sedan tidigare är kund hos Comviq som på senare provat att plocka ut en mobil där och kan skriva vilken upplysning som tas?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp